Avrupa Birliği, otomobiller ile ilgili duruşunu değiştirmeyi sürdürüyor. Senato'nun farklı kesimlerinden gelen eleştirilerin ardından AB, şarj edilebilir hibrit modellerin test sürecini değiştirmeye karar verdi.

Reuters'in haberine göre bu değişim 2025 yılında gerçekleşecek. Bazı kesimlerin iddialarına göre normal araçlardan tam dört kat daha fazla emisyon üreten PHEV modeller, yeni test yöntemi ile resmi ölçümler gerçekleştirmiş olacak.

Hatırlarsanız benzer bir dönüşüm, 2015 yılındaki Dieselgate olayında da patlak vermişti. Avrupa Birliği, WLTP sisteminin yeterince "gerçekçi" olmadığını açıklayarak yeni prosedürler duyurmuştu. Benzer bir değişiklik de PHEV modellerin test süreci için gerçekleştirilecek zira AB, WLTP'nin hala gerçek verilerden uzak olduğunu düşünüyor.

WLTP'nin testlerinin sorunlu olduğunu düşünen tek kurum AB değil. ABD'nin ulusal çevre düzenleyicilerine bağlı olan Uluslararası Temiz Ulaştırma Konseyi (ICCT), yaptığı araştırmalarda WLTP testlerinin PHEV modellerde gerçekçi sonuçlar vermediğini duyurdu. 100.000 farklı şarj edilebilir hibrit modelin verilerini karşılaştıran ICCT, özellikle menzil konusunda bu sistemin yanıltıcı olduğu görüşünde.

ICCT'nin Avrupa yöneticisi Peter Mock: "Emisyon seviyelerinin her yıl düştüğünü görüyoruz ve bu gerçekten büyük bir başarı. Fakat asıl sorun hibrit modeller. Kafamızı karıştıran da bu."

Bakalım WLTP'den konu ile ilgili bir açıklama gelecek mi?