Bugün sizlerle paylaştığımız haberimizde CATL'ın yeni batarya tesisinden bahsetmiştik. Bu tesiste 50 GWh'lik batarya üretimi yapılacak ve tesisi önümüzdeki yıl faaliyete geçecek. Batarya tesisinin açıklanmasının ardından Çin medyasında birtakım haberler çıktı. 

ABD'li üretici Tesla'nın, Çinli batarya devi CATL'den özellikle Model 3 ve Model Y'de kullanılmak üzere 45 GWh LFP bataryası sipariş ettiği belirtildi. Haberin Çin medyası 36kr tarafından aktarıldığını belirtmek gerek.

Tesla, kısa süre önce tüm standart seri otomobilleri için LFP lityum iyon batarya kimyasına küresel bir geçiş yaptığını duyurmuştu. Şirket halihazırda Giga Shanghai'da CATL'nin LFP bataryalarını toplu ölçekte kullanıyor.

Tek bir batarya modülünün 55 kWh (Model 3) veya 60 kWh (Model Y) olduğunu varsayarsak, 45 GWh 750.000-818.000 adet elektrikli otomobil üretmek için yeterli olacaktır.

Bu noktada 45 GWh'nin yıllık üretim mi yoksa toplam mı olduğu net değil, ancak Tesla'nın ölçeği göz önüne alındığında yıllık bir hacim olabilir.

Rapora göre, iki şirket hacmi daha da artırmak için görüşmelerde bulunuyor.

"Kaynaklar ayrıca Tesla'nın 45 GWh'lik siparişin dışında daha fazla sipariş vereceğini söyledi. Kaynaklar, "Her iki taraf da bunun hakkında görüşüyor" dedi. CATL rapor hakkında hiçbir yorum yapmadı."

Tesla'nın LFP pil kimyasını enerji depolama sistemleri için de kullanmak istediğini hatırlamalıyız, bu nedenle anlaşmanın bir kısmı bu iş koluyla ilgili olabilir.

Kobalt içermeyen LFP kimyası, uzun ömürlü ve güvenli olmasının yanı sıra en uygun fiyatlı olan batarya türü. Ancak, NCM veya NCA gibi diğer türlerin enerji yoğunluğuna sahip değil. Bu nedenle ana yaklaşım, temel menzilli araçlarda, ağır araçlarda veya enerji depolama sistemlerinde LFP'yi kullanmaktır. Üreticiler, enerji yoğunluğunu iyileştirmek için hücreden pakete ve yapısal batarya sistemlerini deniyorlar.