IAA Fuarı'nda göreceğimizi düşündüğümüz Toyota bZ4X, bugün dünya genelinde yapılan lansmanı ile tanıtıldı. Sene başında gösterilen konseptle neredeyse aynı olan elektrikli model, Toyota'nın geliştirdiği ilk tam elektrikli model oldu.

e-TNGA platformunu kullanan ilk otomobil olma özelliğini taşıyan bZ4X, 71.4 kWh kapasiteli lityum bataryaları sayesinde 450 kilometre menzil sunuyor. Bu bataryalar aracın şasisine entegre edildi. Önden çekişli versiyonda bulunan 150 kW'lık elektrik motoru, 204 bg güç ve 265 Nm tork üretebiliyor. 160 km/sa maksimum sürate sahip model, 8.4 saniyede 100 km/sa sürate ulaşıyor. 

Dört tekerden çekiş sistemi bulunan bZ4X ise 217 bg güce ve 336 Nm tork değerine sahip. 0-100 km/sa sürate diğer versiyonundan 0.7 saniye daha hızlı şekilde, 7.7 saniyede ulaşıyor. Tek pedallı sürüş özelliği ise frenin enerji rejenerasyonunu artırarak sürücüye sadece gaz pedalı ile hızlanma ve yavaşlamasına olanak sağlıyor.

Galeri: Toyota bZ4X

Aracın 240 bin kilometre sürüşün ardından bile başlangıçtaki performansın %90’ını verecek şekilde geliştirdi. Aktif ısıtma sistemi sayesinde çok düşük sıcaklıklarda bile performansını koruyan batarya, 150 kW hızlı şarj sistemi sayesinde %80'lik kapasiteye sadece 30 dakikada ulaşabiliyor.

Opsiyonel olarak sunulan güneş panelleri ile aracın menzili maksimuma çıkarılabiliyor. Bu paneller, sıfır emisyon ve sıfır maliyetle güneş enerjisinden elektrik üreterek aracın bataryasını dolduruyor. Japon üretici, bu panellerin yılda 1800 kilometrelik menzil sunacak şekilde enerji depolayabildiğini belirtiyor. Aynı zamanda güneş panelleri sürüş sırasındayken de enerji depolayabiliyor.

Aracın uzun aks aralığı tüm yolcuların rahat bir şekilde oturmasını sağlıyor. Ayrıca elektrikli otomobil 452 litrelik bagaj hacmi ile de dikkat çekiyor. Toyota'nın hibrit modeli olan RAV4'e göre bZ4X, 85 mm daha alçak durumda. Aynı zamanda model daha kısa çıkıntılara sahip ve aks aralığı RAV4’e göre 160 mm daha uzun ölçülere sahip.