Automotive News'in haberine göre Hollanda hükümeti adli tıp laboratuvarının, araştırmacılara yardımcı olabilecek bir dizi bilgiyi öğrenmek için Tesla'nın veri depolama sistemini "hacklediğini" iddia ediyor.

Normalde şirketler sürüş ve kaza raporlarını müfettişlerle paylaşmak zorundadır, ancak bu sayıları yayınlamazlar. Ancak Hollanda Adli Tıp Kurumu (NFI), bundan çok daha fazla veri olduğunu belirtti. NFI, Tesla'nın verileri müfettişlere sunduğunu, ancak verilerin yalnızca bir kısmını sakladığını söyledi. Konuyla ilgili NFI şu açıklamaları yaptı:

"Bu veriler, adli soruşturmacılar ve trafik kazası analistleri için çok sayıda bilgi içeriyor ve ölümcül bir trafik kazası veya yaralanmalı bir kaza sonrasında cezai soruşturmaya yardımcı olabilir."

Tesla'nın sakladığı veriler, aracın hızı, gaz pedalı konumu, direksiyon açısı ve fren kullanımından markanın gelişmiş sürücü destek sistemlerinin çalışmasıyla ilgili ayrıntılara kadar uzanıyor. Kısacası, saklanan bilgiler Tesla'nın Autopilot ve FSD Beta sistemi eknolojileri hakkında önemli ayrıntılara sahip.

Adli Tıp Kurumu, Tesla'nın verileri yayınlamasını istemek yerine şirketin veri günlüklerini tersine mühendislik yöntemi ile inceledi. NFI, Tesla Autopilot sistemi aktifken yaşanan bir çarpışmayı araştırırken bunları uyguladı.

NFI'nin soruşturmasında Tesla sürücüsünün zamanında tepki gösterdiği ve aracın kontrolünü ele geçirdiği belirtildi. Ancak otomobil, başka bir arabayı çok yakından takip ettiği için yine de kaza yaptı. Güvenli olmayan takip mesafesi Autopilot sisteminin mi yoksa şoförün suçu muydu?

NFI, bu tarz durumların sadece Tesla için değil, tüm otomobil üreticileri için geçerli olduğunu söylüyor. Gelişmiş sürücü destekli ve yarı otonom sürüş sistemleri daha çok geliştiğinde ve yaygın olarak kullanılır hale geldikçe, kesinlikle bir kaza olduğunda arızayı belirlemeye daha fazla ihtiyaç duyulacaktır.