Geçtiğimiz Ağustos ayında BYD ve Tesla arasında bir batarya tedarik anlaşması hakkında söylentiler ortaya çıkmıştı. O dönemde BYD bunu reddetmişti, ancak yeni haberlere göre anlaşma imzalandı.

cls.cn internet sitesine göre, BYD 10 GWh LFP bataryaları için bir sözleşme imzaladı. Yılda 10 GWh, yaklaşık olarak 60 kWh batarya paketine sahip 160.000'den fazla elektrikli otomobilin bataryası anlamına geliyor.

Tesla, tüm standart elektrikli otomobillerini LFP kimyasına sahip bataryalarla üreteceğini belirtmişti. Geçtiğimiz aylarda Çin'de üretilen giriş seviyesi Model 3/Model Y araçları halihazırda CATL'nin LFP bataryalarıyla donatıldı.

Tesla, geçtiğimiz günlerde yılın üçüncü çeyreğine dair satış verilerini paylaşmıştı. Paylaşılan verilerde ABD'li üretici için bugüne kadarki en iyi çeyreği olduğunu görmüştük. Artan satışlara bakarsak BYD markasını da batarya tedarikçileri arasına katmak gayet mantıklı bir hamle. Ancak resmi olarak onaylanmasını beklemeliyiz.

Ayrıca, Tesla'nın Çin'de üretilen BYD pillerini mi kullanacağı yoksa ABD'de hatta Avrupa'da yeni bir fabrika kuracağı bilinmiyor. BYD'nin Kaliforniya eyaletinin Lancaster şehrinde bir fabrikası bulunuyor. Ancak bu fabrika sadece elektrikli otobüsler ve kamyonlar için üretim yapıyor. Batarya üretiminin burada yapılması da seçenekler arasında yer alıyor.

BYD Blade Bataryalarının, CATL bataryalarına oranla 150 Wh/kg'a kadar nispeten yüksek bir enerji yoğunluğuna sahip olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda BYD Bataryalarının daha uygun fiyatlı olması da üreticiyi cezbeden sebeplerden biri.