Geçtiğimiz aylarda Stuttgart'ta toplu taşımada iki adet tam elektrikli Mercedes-Benz eCitaro otobüsü kullanılmaya başlandı. Katı hal lityum iyon bataryası bulunan otobüsler, 441 kWh batarya kapasitesine sahip. Ayrıca bataryaların otobüslerin çatısında bulunduğunu belirtmek gerek. 

Dün akşam saatlerinde bu otobüslerden bir tanesinde çıkan yangın sebebiyle 25 otobüs kullanılmaz hale geldi. Aynı zamanda park edildiği depoda da büyük bir hasara yol açtı. 

eCitaro model otobüsün yangının kaynağı olduğu henüz resmi olarak doğrulanmadı, ancak depo çalışanlarından biri olayı gördüğünü iddia etti. Çalışanın iddiasına göre, şarj cihazına bağlı olan otobüslerden birinin çatısında aniden alevler belirdi. 

Galeri: Mercedes-Benz eCitaro G

Çıkan yangının ardından itfaiye ve acil durum ekipleri olay yerine geldi ve yangını kontrol altına aldı. Yangın kontrol altına alındıktan sonra yangının çıkış kaynağı incelendi. Yapılan incelemelerden sonra yangının kaynağı elektrikli otobüslerden biri olarak belirlendi.

eCitaros, Almanya'nın Haover ve Düsseldorf kentleri de dahil olmak üzere, Avrupa'nın dört bir yanındaki otobüs filolarının bir parçası olarak test ediliyor. 

Alman üretici, otobüslerin verimli bir şekilde kullanılması durumunda 100 kilometrelik bir menzil  eklenebileceğini belirtti. Mercedes normal sürüş koşullarında otobüsün menzilini 200 km olarak belirtiyor. Üretici ayrıca eCitaro'nun lansman basın açıklamasında, gücü depolamak için kullandığı katı hal bataryalarının geleneksel lityum iyon teknolojisine kıyasla daha yüksek enerji yoğunluğuna ve dayanıklılığa sahip olmasına rağmen, hızlı şarj edilmesinin daha zor olduğuna dikkat çekiyor.