1 Eylül 2020'de Prag'da tanıtılan Skoda Enyaq iV, Volkswagen Grubu'nun MEB elektrikli araç platformunu kullanan Skoda modeli olmuştu. Volkswagen ID.4 ile birlikte birçok bileşen ve teknolojiyi paylaşan otomobil, geyik testinde Volkswagen'in bir hayli gerisinde kaldı.

Geçtiğimiz Haziran ayında km77.com tarafından düzenlenen geyik testinde, ID.4'ün 73 km/sa süratte konilerden başarıyla geçtiğine şahit olmuştuk. Ancak test pilotu testten sonra aracın kontrol sisteminin her zaman yeterli şekilde davranmadığını belirtti. Ulaşılan maksimum hız daha düşük olsa da Enyaq iV modeli için de aynı durum geçerli.

Galeri: 2021 Skoda Enyaq Sportline iV

Skoda'nın elektrikli modeli, konilere çarpmadan saatte 67 km/sa sürate ulaşabildi. Aracın, ID.4 modelinde olduğu gibi konilerden geçmek için arka tekerleği frenleyen elektronik kontrol sistemi bu modelde de benzer şekilde çalışıyordu. Ancak iki kez savurduktan sonra araç çok fazla savrulmaya başlıyor.

Daha yüksek hızda yapılan denemelerde sistem benzer özellikler gösterdi. Test sırasında Enyaq iV modelinde 58 kWh kullanılabilir batarya bulunuyordu. Ayrıca otomobilin 1.950 kg ağırlığa sahip olduğunu belirtmek gerek. Benzer özellikleri bulunan ID.4 modelinin yaklaşık 1.891 kg ağırlığı olduğunu belirtmek gerek. Ancak iki otomobilin arasındaki performans farkını açıklamaya yetecek bir fark bulunmuyor.