Ford, bildiğiniz üzere Mustang ismini bir model ailesi hâline getirdi. Bu model ailesinin bildiğimiz muscle car kategorisi dışındaki ilk üyesi ise Mustang Mach-E adlı elektrikli crossover model oldu. Peki bu otomobil, gerçekten de Mustang ismini layığı ile taşıyabiliyor mu? Teknikens Varld'in geyik testinde bu konu hakkında fikir sahibi olacağız.

Bu kuruluşun Mustang Mach-E ile gerçekleştirdiği geyik testinde büyük problemler yaşadığını görüyoruz. Çünkü Mach-E, 68 km/s hızda bile zorlukla bu parkuru tamamlayabilmiş. Videonun sunucusu ise Mach-E'nin bu limitlerde kalmasında, ESP sisteminin etkisi olduğunu belirtiyor. Zira videodan da gördüğümüz üzere aracın arkadan kayma eğilimi fazla görünüyor.

Teknikens Varld, Mach-E'nin bu testinin ardından aynı teste Tesla Model Y ve Hyundai Ioniq 5'i de katıyor. Hatta bu araçlardan Model Y, Mach-E'nin doğrudan rakibi konumundaki bir araç. Daha önceki geyik testi sonuçlarını da bildiğimiz Tesla Model Y, bizleri şaşırtmayarak 75 km/s'de bile sorunsuz şekilde bu parkuru tamamlayabiliyor. Ioniq 5 de ondan geri kalmıyor ve 72 km/s'de parkuru tamamlıyor.

Tabii daha önce de bu tarz durumlar gördük. Hatta örnek vermek gerekirse geçtiğimiz yıllarda Toyota RAV4, Teknikens Varld'in bu testinde neredeyse takla atmaya meyilli bir davranış sergiliyordu. Firmalar daha sonradan yazılımsal veya daha farklı müdahaleler ile bu durumun önüne geçip, araçların geyik testindeki performanslarını, yani yol tutuş kabiliyetlerini artırabiliyorlar.

Motor1 Türkiye'nin geyik testlerini de izleyin!