Citroen'in gözbebeği C4'ün yüzde 100 elektrikli versiyonu 2022 yılının ilk çeyreğinde ülkemizde olacak. Böylece hem Citroen'in elektrikli ürün gamı genişleyecek hem de ülkemizdeki EV seçeneklerinin sayısı artmış olacak.

Avrupa'da pazarın iddialı modellerinden biri olan ë-C4, pazar payının yüzde 8'ini alarak kompakt elektrikli hatchback sınıfının en çok satılan üçüncü modeli oldu. Tasarımı ve konforuyla dikkat çeken ë-C4, 136 bg güç üretebilen elektrikli motoruyla da öne çıkıyor.

Galeri: CITROËN Ë-C4

ë-C4'ün batarya sistemi modele 350 kilometrelik bir menzil sunuyor. Citroën’e özgü Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon Sistemi® teknolojisinin standart olarak yer aldığı yeni ë-C4, Citroën Advanced Comfort® programı kapsamında da sürüş konforunu maksimum seviyeye çıkarıyor.

Sitemizde daha önce Bjørn Nyland'ın düzenlediği menzil testlerini de paylaşmıştık. Nyland, ë-C4'ü zorlu 1000 kilometre testine sokarak oldukça başarılı bir işe imza atmıştı. Nyland'ın testleri tam 11 saat 15 dakika sürmüştü. Bu sürenin içerisinde 8 kez şarj etme süresi de bulunuyordu.

ë-C4, bu verilerle kendisini Mercedes-Benz EQC'ye bir hayli yaklaştırıyor. Hızlı şarj süresi ile göz dolduran model, 350 kilometrelik -görece- az menzilinin yarattığı dezavantajı bu şarj süresi ile kapatabiliyor.