Sizlerle paylaştığımız Volkswagen ID.LIFE makalemizde araçtan bahsetmiştik. Ancak gözlerden kaçmayan bir detay var. CCS Combo 2 isimli şarj girişi (AC ve DC şarjlar için) kaputun altında yer alıyor. Aynı zamanda küçük bir bagaj da burada bulunuyor.

Aracın farklı bölümlerinde şarj girişi görmeye alışkınız. Şarj girişi Nissan LEAF modelinde önde, şarj edilebilir hibrit Mercedes-Benz modellerinde arka tarafta bulunuyordu. Hatta Honda-e modelinde kaputta yer alıyordu. Ama ID.LIFE modelinde kaputun altında.

Bu gayet ilginç bir durum. Ancak bunun birçok sebebi olabilir. Akla gelen ilk sebep, aracın önden çekişli olması. MEB-Small platformunu kullanan araçta, elektronik bileşenler önde olduğundan, böyle bir konum maddi anlamda tasarruf sağlayan bir özellik olabilir.

Galeri: Volkswagen ID. LIFE konsept

Şarj girişi yerleşik şarj cihazına yakınsa ve kablolar kısa ise bu durum sayesinde daha kolay olabilir. Ayrıca, aracın bagajında bu tarz durumlara hazır bir şarj kablosu da bulunuyor.

Bunun yanı sıra, Avrupa'daki ev şarj ünitelerinin genellikle kendi sabit şarj kabloları olduğu için, arabayı evde şarj edenler için aracın ön tarafını açmak kulağa pek uygun gelmiyor. Ancak açık alanlarda, şarj istasyonuna bağlı bir şarj kablosuyla gövdenin kapatılabileceğini tahmin ediyoruz. Çünkü aracın gövdesinde bir bölümü açık bırakmak daha kötü sonuçlara çıkabilir. Aynı zamanda bu durum, üreticilerin giriş seviyesi elektrikli otomobil maliyetlerini düşürmek başvurduğu alışılmamış çözümlerden biri de olabilir.