Volvo Cars, Ağustos ayında küresel otomobil satışlarında yıllık bazda %10.6 düşüş açıkladı. Geçtiğimiz ay 45.786 adet satış yapıldığı bildirildi. Aynı zamanda Ocak-Ağustos satışlarında %26.1 artışla 483.426'ya ulaştığı belirtildi.

Bunun en büyük sebebi bütün dünyayı kasıp kavuran çip krizidir. Volvo, yüksek talebe rağmen yılın geri kalanında 2020'deki üretim seviyesine bile ulaşılamayacağını düşünüyor. 

Konuyla ilgili Volvo tarafından şu açıklama yapıldı:

Temmuz ayının ortasından bu yana Güney Doğu Asya'da, özellikle Malezya'da, COVID-19 sebebiyle tedarikçilerin kapanması halihazırda kötü olan durumu daha da kötüleştirdi. Bu tedarik sorunları, Volvo Cars'ın İsveç, Çin, ABD ve Belçika'daki tesislerinde geçici olarak üretimin durmasına sebep oldu. 

Volvo Cars, durumu değerlendirmeye devam ediyor. Ancak 2020 yılının aynı dönemindeki üretim sayılarına ulaşmak zor olacak. Bunun gelir ve kâr seviyesini etkileyeceğini biliyoruz ancak, 2021 yılı Volvo için yine de pozitif geçecek gibi görünüyor.

Bu durumun, Volvo'nun Recharge modellerini de etkilemesini bekliyorduk. Ancak tüm modeller içindeki payı (%24.2) değişmedi. Bu da 11.000 araçtan daha fazla demek oluyor. (Tamamen elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modeller.)

Volvo'nun Ağustos ayındaki satışları

external_image

Volvo Recharge modelleri özellikle Avrupa'da çok yüksek paya sahip. Avrupa'da satılan modellerin %47'sini oluşturuyor. Bu da 6.134 otomobil demek. ABD'de Recharge modellerinin payı %18.5. Bu da satılan yaklaşık olarak 2.000 otomobil yapıyor.

 Avrupa genelindeki satışlara bakılırsa, geçen yılın aynı dönemine oranla %25.4'lük bir düşüş yaşandı. Bunun sebebi de yaşanan tedarik problemleriydi. Tedarik sebebiyle üretim azaldı, bununla beraber satışlarda düşüş yaşandı.

İsveçli üretici Volvo, 2025 yılına kadar otomobiller satışlarının %50'sinin tam elektrikli modeller olmasını istiyor. 2030 yılına kadar da tüm satışlarının elektrikli olmasını hedefliyor.

Volvo'nun Genel Satışları

external_image