Otomotiv segmentinde otonom sürüş özelliği, yapılan birçok değişikliğe rağmen halen daha yolun başında. Her üretici kendi sistemini geliştiriyor. Genellikle bu sistemdeki hatalar trajik bir kaza sonrasında ortaya çıkıyor. 

Son yaşanan olaylardan sonra Nio, sürücülerin bir sınava girmesini istedi. Aynı zamanda destekli sürüş özellikleri etkinken ne yapılması gerektiği ile ilgili bir video izlemelerini zorunlu kıldı. Yakın zamanda, ES8 SUV modeli  otonom sürüş özelliği açık bir şekilde otoyolda ilerlerken yol bakım aracına çarptığı için bu kural zorunlu tutuldu. 

Galeri: All-new NIO ES8 (2020)

Sürücülerin izlemesi zorunlu tutulan videoda, Nio Pilot sisteminin özellikleri gösteriliyor. Videoda bu sistemin otonom sürüş yapmadığını, bunun yerine sürücünün dikkat etmesini gerektiren tamamen destekli bir sürüş çözümü olduğu söyleniyor. Video ayrıca Nio Pilot'un nasıl etkinleştirildiğini, devre dışı bırakıldığını, şerit değişikliklerini nasıl değerlendirdiği ve öndeki araca olan hızı ve mesafeyi nasıl ayarlayabileceğinizi gösteriyor. 

Yukarı da belirttiğimiz kazadan sonra NIO hisselerinde %5.5'lik bir düşüş yaşandı. Çinli üretici de bunun sonuçlarını en aza indirmek için elinden gelen her şeyi yapmaya devam ediyor. Belirtmeliyiz ki,  otonom sürüşle ilgili test yapan tek firma Nio değil. Xpeng Motors firması da aynı şekilde kullanıcıları teste tabi tutuyor. Xpeng'in ayrıca, şirketin Navigasyon Kılavuzlu Pilot sistemiyle ilgili ayrı bir testi daha bulunuyor. Xpeng, bu sistemi geçtiğimiz Mart ayında duyurmuştu.