Geçtiğimiz aylarda çıkan haberlere göre Mazda, Wankel motorunu menzil artırıcı olarak kullanmayacak. Japon üreticinin planı, benzersiz bir güç ünitesi bulunan MX-30 SUV modelini piyasaya sürmekti. Plan gerçekleşseydi, önümüzdeki yılın ilk yarısında aracı otomobil piyasasını sallarken görebilirdik. 

Carbuzz'un yerel bir kaynaktan aldığı bilgilere göre Mazda, birkaç tane patent başvurusunda bulundu. Bunlardan 4 tanesi xEV rotary-elektrik güç ünitesi ile ilgiliydi. Kaynak bu patentlerin e-SKYACTIV R-Energy, e-SKYACTIV R-HEV ve e-SKYACTIV R-EV isminde olduğunu açıkladı. Aynı zamanda yeni bir logo tasarımı olacağı da belirtiliyor. Bu haberler ışığında, Wankel motorunun elektrikli güç ünitesinin bir parçası olması muhtemel. 

Galeri: 2021 Mazda MX-30

Yukarıda belirttiğimiz HEV ve EV kelimelerini sırasıyla hibrit ve tam elektrikli araçları kast ettiğini biliyoruz. Ancak R-Energy kelimesinin neyi temsil edeceğini bilinmiyor.

Geçtiğimiz hafta çıkan bir başka söylenti, rotary motorun benzin yerine hidrojenle çalışacağını öne sürmüştü. Wankel motoru, görünüşe göre hidrojenle daha iyi çalışacak. Çünkü hidrojenli motor, benzinli motor gibi yakıtın kasıtsız olarak erken tutuşmasına neden olabilecek ısı noktaları oluşturmuyor. 

Aslında Japon üreticinin Wankel motor ve hidrojen ikilisiyle bir geçmişi var. 2003 yılında hidrojenle çalışan RX-8 geliştirildi ancak yakın zamanda bununla ilgili bir gelişme olmadı. Mazda modellerinin rotary motor kullanması ile ilgili çelişkiler günden güne artıyor. Hiroshima merkezli üretici, tamamen elektrikli araçlara geçeceği için hidrojenli modelleri denemeden atlayabilir.