The Korea Economic Daily kaynağına göre, Hyundai’ın tam elektrikli Ioniq 6 modeli birkaç ay ertelendi.  E-GMP elektrik platformunu kullanacak ikinci araç olan Ioniq 6, ne kadar çok beklense de bir sonraki çeyreğe ertelendi.

Hyundai firmasında çalışanlardan edindiğimiz bilgiye göre, aracın ertelenmesindeki başlıca sebepler şunlar: tasarım değişikliği ve otomobile daha uzun bir menzil sağlamak.

Galeri: 2022 Hyundai Ioniq 6 Casus Fotoğraflar

İçerdeki kaynağımıza göre Güney Koreli üreticinin başlıca hedefi, ön ve arka tamponları ve farları yeniden tasarlamak. Bir diğer güncellemenin de “aydınlatılmış ızgara” ile ilgili olması bekleniyor. Bu ızgara kısmı diğer otomobilleri ve yayaları uyarmak için kullanılacak.

Bu değişiklikler, aracı 2020 yılında yapılan tanıtımda ki haline daha çok benzetmeyi amaçlıyor. Bu konsepti yapılan tanıtımda Prophecy Concept ismiyle görmüştük.

Bu tasarım güncellemelerinin yanı sıra, aracın Hyundai Ioniq 5 modelinden daha fazla menzile sahip olmasını bekliyoruz. İlk söylentiler aracın 72.6 kWh'lik bir batarya kullanacağına işaret ediyordu. Yenilenen versiyonda aracın 77.4 kWh’lık bataryaya sahip olacak. Bu sayede araç tek şarjla 500 km’ye kadar yol kat edebilecek.

Son olarak, ertelenmenin bir sebebi daha var. Hyundai’nin Ioniq 6 modelini üreteceği Asen fabrikası geçici olarak kapanmıştı. Bu kapatılma süreci Ocak 2022’ye kadar uzatıldı. Bu da üretimin gecikmesinde rol oynayan önemli etkenlerden.