General Motors, 2021 yılının ikinci çeyreğindeki satış raporlarını açıkladı. 34.2 milyar net gelir açıklayan üretici, kar marjının 2.8 milyar dolara ulaştığını belirtti. Ancak Chevrolet Bolt EV modeli, bu gelirlere ciddi hasar vermiş oldu.

Şirkete göre bu modelin geri çağırma süreci için 800 milyon dolar ödendi.

“Net gelir 2.8 milyar dolardı. FVÖK’a(Faiz ve Vergi Öncesi Kâr) göre ayarlanmış 4.1 milyar dolar, 1.3 milyar dolar da garantiden dolayı geri çağırma maliyetleri vardı. Bu 1.3 milyar doların 0.8 milyar doları Chevrolet Bolt EV ile ilgiliydi."

Galeri: 2021 Chevrolet Bolt EV

Şu anda piyasa da bulunan yeni modellerle ilgili hiçbir sıkıntı yok ancak, 2017-2019 arasında satılmış olan 69.000 adet aracı geri çağırmak durumundalar. Bu araçlardan yaklaşık 51.000 tanesi ABD’de bulunuyor.

Bu da demek oluyor ki araç başına 11.600 dolarlık masraf bulunmakta. Yani şirket, bu modelden ettiği kârın tamamını çöpe atacak.

Araçlarda 66 kWh’lik bataryalar bulunuyor. Bu da kWh başına 175 dolar demek. Fakat maliyeti etkileyen pek çok diğer detayın mevcut olduğunu belirtelim.

Hyundai markası da yakın zamanda benzer bir durumla karşı karşıya kalmıştı. Güney Koreli üretici de yaklaşık 82.000 adet elektrikli aracı geri çağırmıştı. Markanın geri çağrılan modellerine ait bataryalar, LG Energy Solutions tarafından imal edildi. 82.000 aracın bataryalarını değiştirmenin maliyeti de 900 milyon dolar olarak hesaplanmıştı. Bu da yaklaşık olarak 11.000 dolara denk gelmekte.

Bataryalarda oluşan sorunlardan dolayı geri çağırma işlemleri markalara ciddi anlamda zarar veriyor. Maliyetlerin yüksek olması ve kısıtlı pazarda yeniden batarya üretme gerekliliği, halihazırda üretilmiş olanlar da şüphe uyandırıyor. Bu yüzden üretim aşamasındayken bataryanın her parçasının iki veya üç kez kontrol edilmesi bir hayli önemli.