Bjørn Nyland'ın yeni menzil testine Hyundai Ioniq 5 konuk oldu. Aracın en üst seviyedeki versiyonunu test eden Nyland, 72.6 kWh'lik bataryayı ve dört tekerden çekiş sistemini terletti.

Resmi WLTP verilerine göre model 19" jantlar ile 462 km, 20" jantlarla ise 431 kilometre menzile sahip. Genel anlamda iyi hava şartlarında yapılan testler, tutarlı verilerin çıkmasına yardımcı olmuş. Öte yandan yağmur sebebiyle yüksek hız testlerinde biraz zorluk çıktığı söyleniyor. 

Galeri: Hyundai Ioniq 5

İlk adımda aracı 90 km/sa sabit hızla süren Nyland, yaptığı bu testin sonucunda 461 kilometrelik menzile ulaştı. Bu da Hyundai'ın açıkladığı resmi veriler ile örtüşüyor.

Nyland'ın hesaplarına göre ise bataryanın 70.6 kWh'lik kısmı kullanılmış. Tüketimini 153 Wh/km olarak ölçen dostumuz aynı tüketim seviyesinin MEB tabanlı Audi Q4 e-Tron 40 ve Volksawgen ID.4 GTX'te bulunduğunu hatırlatıyor.

Aynı testi 120 km/h sabit süratle yapınca menzilin 289 km’ye düştüğünü, enerji tüketiminin 244 Wh/km olduğunu ve MEB tabanlı araçları geçtiğini söylemek gerek.

Çok iyi bir şarj kabiliyetine sahip aracımızın 2.200 kg gibi ciddi bir ağırlığa sahip olduğunu hatırlatalım. Yani 300 kilometre menzil böyle bir otomobil için hiç de fena değil. 

2021 Hyundai Ioniq 5 AWD (72.6 kWh)

90 km/sa Hızdaki Sonuçlar:

  • Menzil: 461 km
  • Enerji Tüketimi: 153 Wh/km
  • Kullanılabilir Batarya Kapasitesi: 70.6 kWh (tahmini)
  • Hava Sıcaklığı: 25°C
  • Lastikler: 19" Michelin Primacy 4

120 km/sa Hızdaki Sonuçlar:

  • Menzil: 289 km
  • Enerji Tüketimi: 244 Wh/km
  • Kullanılabilir Batarya Kapasitesi: 70.6 kWh (tahmini)
  • Hava Sıcaklığı: 21°C
  • Lastikler: 19" Michelin Primacy 4