Alman marka daha fazla performans ve verimlilik sözü veriyor.

Neredeyse tüm elektrikli otomobillerde motor ile tekerlek arasındaki aktarım, Direct Drive adı verilen ve temelde devri istenen seviyeye düşüren redüksiyon dişlileri ile sağlanır. Şimdilik üreticiler yüksek hızda sürüş ile elektrik motorlarının sağladığı yüksek torku tek oranda verebildikleri için bildiğimiz tarzda bir "şanzıman" henüz ortada yok.

Şu anda sadece Porsche Taycan ile kardeşi Audi e-tron GT çiftinde iki kademeli bir şanzıman var. Arkadaki motora bağlı olan bu sistem, belli bir hızdan sonra aracın daha fazla performans odaklı gitmesine yardımcı oluyor. Bir dönem Coda Sedan denkleme CVT'yi eklemeye çalışmıştı ancak proje başarısız olmuştu.

Bosch CVT4EV

Aslına bakarsanız CVT'nin mantığı, aracı hep maksimum tork eğrisinde tutmaya çalışarak istendiğinde verim, istendiğinde performans sağlamaktır. Buradan bakınca CVT gerçekten de elektrikli otomobiller için oldukça makul bir sistem. Alman marka Bosch da böyle düşünüyor.

EV'lere özel CVT'sini duyuran Bosch, bu sayede elektrikli araçların menzilini uzatıp performansını artırmanın mümkün olduğunun altını çizdi. CVT4EV adıyla pazarlanacak olan sistem Bosch'a göre hem ivmelenme performansını hem de azami sürati artıracak. Üstelik çekiş motorundan tork talebi düşeceği için verimliliğin de yükselişe geçeceği markanın paylaştığı bilgiler arasında.

Bosch Transmission Technology'de CVT programının başında yer alan Gert-Jan van Spijk, CVT4EV'nin elektrikli araçlara esneklik kazandıracağını düşünüyor.

Yeni şanzıman sayesinde elektrik motorlarının günümüzdeki güç seviyelerinde bulunmak zorunda kalmayacağının altını çizen van Spijk, bu sayede batarya boyutlarının ve kapasitelerinin de düşürülebileceğini öngörüyor.

Alman marka, CVT4EV'nin yaklaşık %4 verimlilik artışı sağlayacağını duyurdu ancak performans konusunda net bir bilgi yok. Şu anda Volkswagen e-Golf ile çalışmalarını sürdüren marka, henüz sistemi piyasaya sürmedi.