Bildiğiniz üzere FCA (Fiat-Chrysler) ve PSA grupları ortak bir şirket kurarak, o şirketi Stellantis olarak adlandırdılar. Stellantis de son dönemde elektrikli otomobillere verdiği önemi belirgin derecede artırmaya başladı. Firma, yaptığı son açıklamayla birlikte elektrikli otomobillerinin bataryalarını, 2025 yılından itibaren SVOLT Energy Technology firmasından alacağını açıkladı.

Bu bataryaların, SVOLT firmasının Çin ve Avrupa fabrikalarından temin edileceği de belirtildi. Tabii firmanın Avrupa fabrikası an itibariyle Almanya'nın Saarland bölgesinde inşaat hâlinde. SVOLT, Almanya'ya yaptığı bu yatırımın miktarının 2 milyar Euro kadar olduğunu ve yıllık 24 GWh batarya üretimi hedefinin konulduğunu belirtiyor.

Bahsi geçen bu tesiste yüksek bir kapasite söz konusu olduğu için, bu batarya üreticisinin Stellantis dışında müşterilerinin olması da muhtemel görünüyor. SVOLT'un bu fabrikasının batarya üretimine 2023 yılında başlayacağı da belirtilen bilgiler arasında yer alıyor.

Ayrıca SVOLT firmasının lityum iyon bataryalara ek olarak Stellantis'e batarya yönetim sistemleri ve yüksek voltaj depolama sistemleri konusunda da hizmet vereceği belirtiliyor. Stellantis ile SVOLT firmalarının bu ortaklığı aslında şaşırtıcı bir haber de olmadı. Çünkü PSA ile SVOLT'un ortak çalışma söylentileri 2020 yılından beri ortalıkta dolaşıyordu.

Stellantis de 2 gün önce SVOLT'u batarya tedarikçileri listesine ekleyerek bu haberi doğrulamış oldu. Firmanın SVOLT'a ek olarak diğer batarya tedarikçileri ise ACC, Total/Saft, CATL, BYD, Samsung SDI ve LG Chem şeklinde.

SVOLT firması hakkında konuşmaya devam edersek de firma bu yıl yeni bir duyuru yaptı. O duyuruda firmanın kobalt kullanmadan, 240-245 Wh/kg kapasitesinde NMx (%75 nikel ve %25 mangan) lityum iyon batarya hücreleri geliştirdiğini öğrendik.

An itibariyle Çin fabrikasında yıllık 12 GWh'lık bir batarya üretim kapasitesine sahip olan firmanın 2025 yılında birkaç fabrika kurmuş olarak yıllık kapasitesini 200 GWh'a çıkarma hedefinin bulunduğunu da öğreniyoruz.