Renault, dün düzenlediği basın toplantısında elektrikli geleceğine dair çok önemli açıklamalarda bulundu. 2025 yılına kadar 10 yeni EV modeli planlayan Fransız üretici bunların 3 tanesinin Alpine, 7 tanesinin Renault amblemi taşıyacağını kaydetti.

2017 yılında yollara geri dönen Alpine markası, sene içinde bu araçların kimliklerine dair çeşitli bilgiler paylaşmıştı. Dieppe merkezli üreticiden Lotus ile ortak geliştirilecek olan spor coupé'nin yanı sıra bir crossover ve yeni Renault 5'in sportif versiyonu göreceğiz. Bu üçlünün ilki 2024 yılında bizlerle olacak.

Galeri: Renault eWays Electropop

Renault, kısa süre önce teknik verileri de açıklanan MéganE E-Tech modeli gibi C segmenti ve D segmenti modellerinin bazılarını CMF-EV adı verilen platformda üretecek ve bu otomobiller, WLTP normlarına göre 580 km'ye kadar menzil sunabilecek.

Bu platformun B segmenti araçlar için olan versiyonu da planlanıyor ve mimari, maliyeti güncel Zoe'nin 3'te 1'i kadar olan otomobillere ev sahipliği yapacak. WLTP testlerine göre 400 km'ye kadar erişim mesafesi vadeden bu grubun içinde yeni elektrikli Renault 5 de yer alacak.

Fransız markanın toplantıda sözünü ettiği araçlardan bir tanesi de 4ever oldu. Henüz bir görsel paylaşmayan Renault, tasarımın eski 4 modelinin modernleştirilmiş versiyonu olacağının altını çizdi.

Tüm bunlar sayesinde Renault, 2025 yılına kadar yelpazesinin %65'ini, 2030'a kadar ise %90'ını bataryadan beslenen elektrikli otomobillerden oluşturmayı hedefliyor. Bu bağlamda Envision AESC ile güçlerini birleştiren Fransız marka, Douai kentinde bir gigafactory (batarya üretim tesisi) kurmaya hazırlanıyor. 2024 yılına kadar toplamda 9 GWh, 2030'a kadar ise 24 GWh değerinde batarya imalatı planlanıyor.

Fransız start-up şirketi Verkor ile de partnerlik anlaşması yapan Renault, C segmenti ve üzerinde kalan araçlar için de yüksek performanslı batarya üretecek. Bu planın ilk adımları 2022 yılında atılacak ve ilk aşamada Verkor Renault'ya yıllık 10 GWh kapasiteyi bulan batarya tedariki sağlayacak. Bu değerin 2030'da 20 GWh'i bulması bekleniyor.

Son olarak Renault, küçük modellerinde kullanacağı One Box Project isimli yeni elektrikli güç ünitesini de çıtlattı. Motor, redüktör ve güç elektroniği gibi temel parçalardan oluşan ünite, güncel EV motorlarına göre %45 oranında daha küçük, %30 oranında ise daha ucuz olacak.