Panasonic, bu rekor kâr ile yeni yatırımlar peşinde.

Japon teknoloji devi Panasonic, ABD'li elektrikli otomobil devi Tesla'dan 2010 yılında 1.4 milyon adet hisse almıştı. Bunun karşılığı ise 30 milyon dolarlık bir yatırıma denk gelmişti. Ayrıca Tesla o zamanlar 1.nesil Roadster modeli dışında hiçbir modele de sahip değildi, yani küçük bir firmaydı. (İkinci model olan Model S, 2012'nin ortalarında piyasaya çıktı.)

Bu hisse satın alma işlemi sonrasında Tesla ile Panasonic arasındaki bağ da kuvvetlendi. Tesla çok yüksek miktarlarda Panasonic bataryaları siparişleri vermeye başladı. Daha sonra da Panasonic, batarya konusunda dünyadaki gücünü bir hayli artırmış oldu.

Panasonic'in Tesla'ya olan o yatırımı, 2020'nin Mart ayında 730 milyon dolar değerine ulaştı. Ardından da bu yılın Mart ayında, 3.6 milyar dolarlık rekor seviyeyi gördü. Yani Panasonic'in 30 milyon doları, Tesla hissesi yatırımıyla 11 yılda 3.6 milyar dolara dönüştü. Bu da 120 katlık bir kâra denk geliyor.

Fakat Panasonic, Tesla'daki hisselerinin tümünü sattığını açıkladı. Tabii iş hayatı söz konusu olunca firmalar profesyonel davranıyor. Yani Panasonic ve Tesla ilişkilerinin bu durumdan fazla etkilenmesi beklenmiyor. Zaten Tesla'nın an itibariyle Panasonic'in batarya tedariğine muhtaç olmadığını da belirtmek gerek.

Panasonic yetkilileri de 3.6 milyar doların gayet iyi bir bütçe olduğunu, bu para ile firmanın yeni bir batarya fabrikası bile kurabileceğini belirtiyorlar.