ID.4, pratik bir SUV olmasına rağmen geyik testinde de gerekli performansı sunuyor.

Volkswagen ID.4 hem teknik değerleriyle hem de "Dünyada Yılın Otomobili" ödülünü kazanmış olmasıyla oldukça iddialı bir elektrikli otomobil olarak karşımıza çıkıyor. KM77 adlı meşhur İspanyol mecra da bu otomobili geyik testinde denemek istemiş.

Hemen yukarıdaki videodan da görmekte olduğumuz üzere bu ağır elektrikli SUV (2.5 ton civarı), parkura 75 km/s'lik bir hız ile giriş yapmış. O girişte kontrollü olmasına rağmen 2 dubayı da devirmiş.

Bu parkuru dubalara dokunmadan tamamlayabilmek için test sürücüsü, aracın hızını 73 km/s'ye indirmek durumunda kalmış. Dubaların ikinci setinden geçerken ESP sistemin arka tekerleklere müdahalesi de görülebiliyor.

Tabii yapılan diğer denemelerde, aracı ESP sisteminin harika olmadığı da görülüyor. Zira bazen fazla müdahaleleri sebebiyle "oversteering" denilen kayma eğilimlerine sebep olabiliyor. Tabii test sürücüleri aracın bu davranışının 1 kereye mahsus olduğunu da belirtiyorlar.

Test sürücüleri, aracın üzerindeki Bridgestone Turanza ECO lastiklerin daha iyi menzil sunabilmek için yol tutuştan bir miktar ödün veren bir lastik türü olduğunu da hatırlatıyorlar. Bu lastikler, standart lastiklerden daha düşük olan sürtünme katsayıları sayesinde menzil odaklı bir lastik seçeneği olarak karşımıza çıkıyorlar.

Geyik testinde bekleneni verebilen ID.4'ün daha sonra alındığı slalom testinin de ardından sürücü, aracın arkadan itişli versiyon olmasına rağmen önden çekişli gibi hissettirdiği notunu da paylaşmış. İlerleyen zamanlarda KM77'nin ID.4'ün GTX adlı performanslı versiyonunu bu testlere almasını ve standart versiyon ile arasındaki farkları görmeyi ise merakla bekliyoruz!

Zira ID.4 GTX'te hem çift elektrik motoru, hem daha fazla beygir gücü ve opsiyonel "Sports" paketi sayesinde sürüş yüksekliğinin 15 mm alçaltılmış olması gibi birçok farklılıklar bulunuyor.

Galeri: 2021 Volkswagen ID.4: İlk Sürüş