Ford'un CEO'su Jim Farley, yeni tanıtılan F-150 Lightning adlı elektrikli pick-up modelinin rezervasyon miktarının 48 saat içerisinde 44.500 adede ulaştığını açıkladı. Bu da bu araca gerçekten yoğun bir talep olduğunu gösteriyor.

Aslında bu duruma hiç şaşırmıyoruz. Çünkü Ford, ABD'nin en çok satış yapan markası konumunda. Buna ek olarak F-150 adlı pick-up model, ABD tarihinin en çok satan otomobili olarak görünüyor. ABD'li vatandaşlar da çok sevilen bu modelin elektrikli versiyonunu da şimdiden sevmiş görünüyorlar.

Bu durumda F-150 Lightning'in, tasarım anlamında standart F-150'ye çok benziyor olmasının büyük etkisinin olduğu söylenebilir. Ayrıca araç; elektrikli araç sektöründe pek görülmemiş olan 400 litrelik ön bagaj, büyük batarya seçeneği ve başarılı menzil değerleri, güçlü versiyonunda 4.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanması gibi oldukça başarılı özellikler de sunuyor.

 

F-150 Lightning'in rakiplerinden Tesla Cybertruck ise tanıtımından sonraki 24 saat içerisinde 146.000 adet rezervasyon bildirmişti. Tabii Cybertruck'ın rezervasyon ücretinin sadece 100$ gibi çok düşük bir ücret olmasından dolayı, bu değerleri doğrudan karşılaştırmak çok da anlamlı olmayacaktır.

Fakat her halükarda Ford'un F-150 Lightning tanıtımının başarılı olduğunu ve piyasada (özellikle ABD'de) elektrikli pick-up'lara yoğun bir talep olduğunu görüyoruz. Ford da artan elektrikli model sayısı ve üretim ihtiyacı karşısında, geçtiğimiz günlerde SK Innovation adlı Koreli batarya firması ile ABD'de ortak üretime başlayacağı açıklamasını yaptı. Yani firma, yüksek miktarlarda üretim yapması gerektiğinin farkında ve bunun için şimdiden zemin hazırlıyor.