Ducati, daha önceki açıklamalarını askıya almış görünüyor.

İtalyan süperspor motosiklet üreticisi Ducati'nin CEO'su Claudio Domenicali, 2019'un Ocak ayında yaptığı bir açıklamada "gelecek elektrikli" gibi kelimeler kullanmıştı. Hatta Ducati'nin yakın zaman içerisinde bir elektrikli motosiklet üreteceğini de belirtmişti.

Fakat o zamandan bu yana, Ducati'nin elektrikli motosiklet geliştirdiğine dair hiçbir ipucu bilgisi veya görüntüsü ortaya çıkmadı. Geride bıraktığımız günlerde de Ducati yetkililerinden Francesca Milicia, firmanın yakın gelecekte elektrikli bir motosiklet üretmeyeceği açıklamasında bulundu.

Kendisi bu kararlarının sebebi olarak da elektrikli motosiklet teknolojilerinin an itibariyle menzil, ağırlık vb. konularda yeterince gelişmediğini, bu sebepten dolayı Ducati'nin müşteri kitlesinin beklentilerini karşılayamayacağını gösterdi.

Tabii diğer yandan, Energica adlı bir başka İtalyan motosiklet üreticisinin elektrikli süperspor modeller ortaya koyduğunu görüyoruz. Bu firma hem de yeni katı hâl bataryalarıyla değil, mevcut elektrikli otomobillerin tümündeki lityum-iyon bataryalar ile bunu başardı. Firmanın ürettiği motosikletler 230 km gibi de bir ortalama menzil değerine sahipler.

Tabii Energica Eco adlı modelin ağırlık değerine bakıldığı zaman, Ducati Panigale V4'ten 50 kg daha ağır olduğu da görülüyor. Bu da süperspor motosiklet kategorisinde oldukça önemli bir miktara karşılık geliyor. Hızlanma değerlerine bakıldığında da Energica Eco'nun 0-100 km/s hızlanma süresinin 2.6 saniye, Ducati Panigale V4'ün ise 3.5 saniye olduğu görülüyor.

Fakat tüm bunlara rağmen Ducati'nin şu anki açıklamaları, elektrikli bir motosiklet üretme planlarının olmadığı yönünde. Hatta firmanın yetkilileri, VW Grubu bünyesindeki bir diğer performans odaklı marka olan Porsche gibi sentetik yakıt teknolojisini araştırmakta olduklarını da belirtiyorlar.