Volkswagen'in Golf modeliyle hemen hemen aynı boyutlarda olan elektrikli hatchback'i ID.3, tabii ki de bir performans otomobili değil. Tabii Volkswagen, ID.4 adlı bir büyük elektrikli modelinin performanslı GTX versiyonunu yakın zaman önce tanıttı. Böyle performanslı bir versiyon ID.3'e de ilerleyen zamanlarda gelebilir. Hatta hemen aşağıda InsideEVs'in olası bir ID.3 GTX için hazırladığı hayali tasarımı da görebilirsiniz.

Standart Volkswagen ID.3 ise 204 beygir güç üreten elektrik motoru sayesinde 160 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor ve 0-100 km/s hızlanmasını da 7.9 saniye gibi iyi bir sürede tamamlayabiliyor. Yani aracın standart versiyonunun hızlanma performansı da hiç fena değil diyebiliriz.

Haberimizin en üstündeki videoda ise ID.3'ü Almanya'nın meşhur Nürburgring pistinde, POV (Person of View) denilen birinci kişi görüş açısından izleme fırsatı buluyoruz. YouTube'a der_flamur adlı kanal tarafından yüklenen videoda, ID.3'ün Nürburgring virajlarında bir BMW M4'ü rahatlıkla takip edebilmesi de dikkatimizi çekiyor.

Aracın direksiyonuna yapılan müdahalelerin yola çok iyi aktarıldığını yani direksiyon tepkisinin gayet iyi olduğunu görüyoruz. Buna ek olarak aracın yol tutuşu da gayet başarılı görünüyor. Tabii araç, pistin bazı bölümlerinde 160 km/s'lik pek de yüksek olmayan maksimum hız değerinin dezavantajını da yaşıyor. Hatta bir düzlükte bir Mercedes-AMG GT, bu durumdandolayı ID.3'ü rahatça geride bırakıyor.

Özet olarak bu videoyu izledikten sonra, ID.3'ün GTX versiyonu için daha da heyecanlanıyoruz diyebiliriz. Çünkü standart ID.3 bile pistte bu şekilde başarılıyken, aracın performans odaklı ve çift elektrik motorlu GTX versiyonu daha da başarılı olacaktır.