ID.4, dayanıklılığını ispatladı!

Geçtiğimiz haftalarda, "Dünyada Yılın Otomobili" ödülüne layık görülen elektrikli SUV Volkswagen ID.4'ün, Meksika'daki arazi yarışlarına (NORRA Mexican 1000) katılacağı haberini sizlerle paylaşmıştık.

Volkswagen ID.4, 29 Nisan tarihinde başlayan bu arazi yarışını başarıyla tamamladı. ID.4, bu yarışa katılan ilk elektrikli otomobil olmasıyla da dikkatleri üzerine topladı. Ayrıca bu yarışa katılan 90 adet otomobilin 64'ünün bu yarışı tamamlayabildiği ve ID.4'ün de yarışı tamamlayabilen bu araçlar arasında yer aldığı belirtiliyor. Yani yarışa katılan araçların %29'u bitiş çizgisini görememiş.

Yarışta kullanılan ID.4'ün motorunun satandart olduğu, batarya paketinin de 82 kWh'lık paket olduğu belirtiliyor. Tabii aracın süspansiyon sistemi ve yarış odaklı iç mekanı, Rhys Millen Racing takımı tarafından özel olarak hazırlanmış.

Galeri: NORRA Mexican 1000 Yarışı İçin Hazırlanmış Volkswagen ID.4

Yarış sonrası açıklamalardan bir alıntı yapmak gerekirse: "Baja'nın tüm vahşi yapısına rağmen, ID.4'ün aldığı tek hasar kozmetik bir hasar oldu. O da arka tamponundaki bir hasar idi. Bunun dışında aracın motor, batarya ve kontrol sistemlerinin tümü beklendiği şekilde çalışmaya devam etti." cümlelerini görüyoruz. Tabii aracın alt kısmına ekstra metal koruma plakalarının bu yarış için özel olarak eklendiği gibi şeyleri de biliyoruz.

Meksika'daki bu arazi yarışlarında direksiyonun başında ise ünlü ralli pilotu Tanner Foust vardı. Kendisi aynı zamanda Volkswagen'in de resmi temsilcisi konumunda. Yarış rotası ise 1.352 km'lik oldukça uzun bir rota idi. Bu uzun rotada sıkça şarj edilmesi gereken aracın şarj işlemleri, 50 kW'lık bir şarj ünitesine bağlanmış taşınabilir bir bioyakıt jeneratörü ile sağlandı.