Elektrikli otomobiller de sportif olabiliyor!

Volkswagen, ID.4 adlı başarılı elektrikli SUV modeliyle son dönemde gündemden düşmüyor. Firmanın bu otomobili, başarılı menzil değerleriyle birçok rakibini geride bırakmasıyla, Meksika'daki arazi yarışlarına bile katılmasıyla konuşuluyor. Hatta bu araç, geçtiğimiz günlerde "World Car of the Year" yani "Dünyada Yılın Otomobili Ödülü"ne layık görüldü.

Volkswagen bugün ise uzun zamandır ipucu (teaser) görüntülerini paylaştığı ID.4 GTX'i tanıttı. ID.4'ün performanslı bir versiyonu olarak karşımıza çıkan bu otomobil, standart olarak tek elektrik motoru ve arkadan itiş sistemiyle gelen araca çift elektrik motoru ve 4 tekerden çekiş sistemi kazandırıyor.

Volkswagen ID.4 GTX (2021)

Ön aksta 1 adet, arka aksta da 1 adet elektrik motoru bulunan ID.4 GTX, standart ID.4'ün 204 beygirlik gücünü 300 beygir seviyesine çıkarıyor. Bu sayede aracın 0-100 km/s hızlanma süresi de 8.5 saniyeden 6.2 saniyeye inmiş durumda. Maksimum hız değeri de 160 km/s'den biraz artarak 180 km/s seviyesine yükselmiş. Volkswagen, ID.4 GTX'in 0-60 km/s hızlanma süresinin de 3.2 saniye olduğunu açıklıyor.

Volkswagen ID.4 GTX (2021)

ID.4 GTX'in 4 tekerden çekiş sistemi ise otomatik bir sistem. Yani araç normal sürüş koşullarında arkadan itişli olarak hareket ederken, çekiş gereken durumları algılayarak ön aksa da tork vermeye başlıyor. Bu sistem ayrıca gaz pedalına fazla basıldığı zaman da otomatik olarak devreye giriyor ve daha sportif bir sürüş deneyimi sunuyor. Volkswagen ayrıca aracın arkadan itişten 4 tekerden çekiş sistemine geçişinin milisaniyeler içinde olduğunu ve bunun sürücüler tarafından farkedilemeyeceğini de belirtiyor.

ID.4 GTX'in jantlarının ise standart olarak 20 inç boyutunda geldiğini ve opsiyonel olarak 21 inç'lik jantların seçilebildiğini de öğreniyoruz. Aracın ön diskleri ise 358 mm çapında olmuş ve aracın artan performansına uyum sağlamış. Aracın arka frenlerinin ise kampanalı olması ilginç gelebilir. Fakat Audi Q4 E-Tron'da bile bu durum böyle olduğu için şaşırılmasına pek de gerek yok diyebiliriz.

Volkswagen ID.4 GTX (2021)

Volkswagen, ID.4 GTX'te opsiyonel olarak "Sports Package" adlı bir paket de sunuyor. Bu paket aracın yüksekliğini 15 mm daha indiriyor ve direksiyon sisteminin de daha sportif olmasını sağlayan bazı değişiklikler getiriyor. Sports Plus paketinde adaptif amortisörler de bulunuyor. Bu amortisörler; Eco, Comfort, Sport, Individual ve Traction adlı sürüş modlarına göre otomatik olarak ayarlanıyor.

Aracın batarya paketi ise yine 77 kWh kapasitesinde, 486 kg ağırlığında bir paket oluyor. Bu batarya paketinin 480 km'ye kadar menzil sunacağı da belirtiliyor. Standart versiyonda ise bu değer 520 km şeklindeydi. Tabii bu menzil azalması son derece normal. Çünkü aracın ön aksına ekstra bir elektrik motoru gelmiş durumda. 125 kW'lık hızlı şarj ile aracın 30 dakikada 300 km'lik menzil kazanabildiği de açıklanıyor.

Volkswagen ID.4 GTX (2021)

ID.4 GTX'e tasarım anlamında baktığımız zaman ise Volkswagen'in bu aracı standart ID.4'lerden ayırt etmek için çabaladığını görüyoruz. Aracın daha sportif bir ön tamponu söz konusu ve bu tamponda dikey şekilde üçlü LED'lere yer verilmiş. Aracın LED matrix farları standart olarak gelirken, arkada yer alan LED'li 3 boyutlu stop lambalarının gayet güzel göründüğünü de belirtmek gerek.

Bu resmi tanıtım görüntülerinde yer alan ID.4 GTX, "Metallic Kings Red" adlı bir metalik kırmızı renge de sahip. Aracın iç mekanında da kırmızı renkli detayların yer alıyor oluşu, aracın sportif ruhunu yansıtıyor. Aynı bir GTI versiyonda olduğu gibi...

Aracın donanım seviyesi de bir hayli iyi görünüyor. Zira iç mekanda ısıtmalı direksiyon, 30 farklı renge sahip ambiyans aydınlatması, ayarlanabilir ön kol dayanakları, parçalı olarak katlanan arka koltuklar gibi şeyleri örnek gösterebiliriz. Araçta opsiyonel donanım listesi de bir hayli zengin. Bunlar arasında da head-up display, sanal gerçeklik özelliği ve standart 10 inç'lik ekranın yerine gelen 12 inç'lik daha büyük multimedya ekranı gibi şeyler yer alıyor.

ID.4 GTX adlı bu elektrikli performanslı SUV'nin Avrupa'da satışına önümüzdeki yaz aylarında başlanacağı da açıklanıyor. Aracın Almanya fiyatı ise 50.400 Euro olarak belirlenmiş durumda.

Galeri: Volkswagen ID.4 GTX (2021)