Mustang Mach-E'nin performanslı versiyonlarının detayları belli oldu.

Ford, Mustang Mach-E adlı başarılı elektrikli crossover modelinin sportif versiyonları olan Mach-E GT ve Mach-E GT Performance Edition'ı detaylı olarak tanıttı. Bu araçlar standart Mach-E'den farklı olarak daha fazla güç, daha fazla tork, daha iyi hızlanma süreleri, sportif süspansiyon ve spor koltuklar gibi detaylara sahip olarak geliyorlar.

2021 Mustang Mach-E GT

Mach-E GT ve Mach-E GT Performance Edition (kısaca Performance da denilebilir) versiyonlarının detaylarına baktığımızda çift elektrik motoru ve 4 tekerden çekiş sistemi düzenine sahip olduklarını görüyoruz. Ayrıca arkadan itişli versiyonda 350 beygir güç üreten ön elektrik motorunun gücü 486 beygir güce ulaştırılmış. Buna ek olarak tork değeri de 580 Nm'den GT versiyonda 814 Nm'e, GT Performance'da ise 860 Nm'e yükselmiş.

2021 Mustang Mach-E GT

Tüm bu değişimler, aracın 0-100 km/s hızlanma süresini Mach-E GT'de 4.8 saniyeden 3.8 saniyeye, GT Performance'da ise 3.5 saniyeye indirilmesini sağlamış. Tabii aracın süspansiyonları, lastikleri ve diğer bazı mekanik aksamlarındaki bu değişimler sonucunda menzil değeri de bir miktar azalmış. GT versiyonda verilen menzil değeri 402 km iken, GT Performance'da 370 km şeklinde oluyor.

2021 Mustang Mach-E GT Performance Edition

Ford, bu versiyonlarda "Unbridled Extend" adlı bir mod da sunuyor. Bu mod, pistlere özel olarak geliştirilmiş ve aracın iyi bir tur süresi elde etmesi için gereken ayarları hazırlayan bir mod olarak karşımıza çıkıyor. 

Araçların detaylarına bakmaya devam ettiğimizde Mach-E GT'de 20 inç'lik alüminyum jantlar, 245/45R20 Continental 4 mevsim lastikler, kırmızı fren kaliperleri, 385 mm'lik soğutmalı ön diskler ve 316 mm'lik arka diskler gibi şeyleri de görüyoruz. Aracın iç mekanında da çok renkli ambiyans aydınlatması, ön kapı eşiği vb. yerlerde GT amblemleri, spor siyah ön koltuklar, B&O ses sistemi gibi özellikler yer alıyor.

Galeri: 2021 Mustang Mach-E GT

GT Performance adlı en üst versiyona baktığımızda ise ekstra olarak MagneRide adlı gelişmiş süspansiyon sistemi ve Ford Performance departmanının özel olarak hazırladığı ön koltukları görüyoruz. Ayrıca hem GT hem de GT Performance versiyonunda, ön ızgarada yer alan Mustang ambleminin aydınlatmalı olduğunu da belirtmiş olalım.

Ford, otobanlarda sürücülerin işini kolaylaştıran yarı otonom sürüş teknolojisi BlueCruise'ın bu araçlarda bir opsiyon sunulacağını da belirtiyor. Bu özelliğin ilerleyen zamanlarda uzaktan güncelleme (OTA) yoluyla geliştirilebileceği de belirtiliyor. Son olarak araçların fiyatlarından bahsetmek gerekirse; Mach-E'nin standart arkadan itişli versiyonunun başlangıç fiyatının ABD'de 54.700$, Mach-E GT'nin 59.900$, Mach-E GT Performance'ın ise 64.900$ olduğunu söyleyebiliriz.