1.800 km'lik rotada bu araç nasıl şarj edilecek dediğinizi duyar gibiyiz.

Volkswagen'in ID.4 adlı elektrikli SUV modeli son dönemde gündemden düşmüyor. Bayilerdeki yerini almaya başlayan ve büyük beğeni toplayan bu model, tüm bunlara ek olarak geçtiğimiz günlerde "World Car of the Year" yani "Dünyada Yılın Otomobili" ödülüne layık görüldü.

Volkswagen bugün de ID.4 adlı elektrikli SUV'sinin National Off-Road Racing Association (NORRA) adlı arazi yarışı etkinliğine katılacağını duyurdu. Meksika'da düzenlenen bu arazi yarışı etkinliğinin gerçekleşme tarihi ise 25-29 Nisan şeklinde olacak.

Volkswagen'in bu yarışta kullanacağı ID.4'ün 1st Edition donanımında arkadan itişli ve 82 kWh bataryalı bir araç olduğu belirtiliyor. Bu aracı arazi yarışlarına özel olarak hazırlayan firma ise Rhys Millen Racing olmuş. Aracın direksiyonu başında ise ünlü yarış pilotu Tanner Foust yer alacak.

Galeri: NORRA Mexican 1000 Yarışı İçin Hazırlanmış Volkswagen ID.4

Aracın görüntülerini incelediğimiz zaman arazi süspansiyonlarının ve yarış otomobili kokpitinin araca entegre edildiğini görüyoruz. Aracın yükseklik değeri de normalden 5 cm kadar artırılmış ve lastikleri 255/70 R18 şeklinde büyük arazi lastikleriyle değiştirilmiş. Arazi kullanımı için aracın bataryalarına ve farklı kısımlarına birçok ek koruma parçası da yerleştirilmiş.

Volkswagen'in bu araç ile başarı yakalayıp yakalamayacağı henüz bilinmez fakat firmanın Baja arazi yarışlarındaki başarıları ispatlanmış durumda. Hatta NORRA Mexican 1000 adlı bu yarışların 1967'de düzenlenmiş ilkinin Volkswagen tarafından Beetle üzerine hazırlanmış bir araç ile kazanılmış olduğu da belirtiliyor.

Yarış güzergahına bakıldığında ise toplam mesafenin 1.836 km olduğu ve bunun 1.437 km'lik bir kısmının arazi olduğu belirtiliyor. Bu da ID.4'ün bu yarış esnasında birden fazla kez şarj olması gerektiği anlamına geliyor. Aracın arkadan itişli versiyonu için belirtilen menzil değeri 400 km şeklinde.

Fakat yarış koşullarında aracın bu değeri tutturmasının imkansız olduğunu öngörebiliriz. Bu sebepten dolayı en az 6 defa şarj edilmesi gerekebilir gibi görünüyor. Aracın yarış esnasında şarjı için Volkswagen ekibinin taşınabilir bir bioyakıt jeneratörü kullanacağı ve bu sistemin 50 kW kapasitesinde hızlı şarj yapacağı belirtiliyor.