Volkswagen grubu tüm markaları ile elektrikli devrime sonunda katıldı. Aslında 2010'dan bu yana Volkswagen AG'nin elektrikli devrim ile ilgili iddialı açıklamaları var. Ancak Tesla'nın liderliği tüm Dünya'da kabul edilene kadar tam anlamı ile eski yatırımlardan vazgeçip katılamadılar. CEO Herbert Diess'in Volkswagen AG yönetim kuruluna "Biz yeni nesilin Nokia'sı olamayız." çıkışı ile 2019 sonrası gerçekten tam anlamı ile katılma başladı.

Yeni elektrikli modellerin konvansiyonel markalardan iddialı fiyat ve özellikler ile tanıtıldığını devamlı görüyoruz artık. Yani Dünya'da elektrikliye talep de artışta ve yönetimlerin emisyon standartları da bunu zorluyor. Bu durumda en önemli şeylerden birisi pil ve bataryalar.

Hali hazırda Braunschweig'da bulunan VW fabrikası, birkaç yıl önce tanıtılan ve birçok modelde kullanılacak MEB platformu için batarya paketleri üretiyor. Yeni duyuruda bu fabrikada batarya paketi üretiminin ikiye katlanacağı ve yıllık 600.000 adede ulaşacağı paylaşıldı. MEB platformunda üretilecek/üretilen VW ID3, ID4, Skoda Enyaq, Audi Q4 eTron vb. tanıtılmış otomobiller var. Bazı farklı markaların da anlaşmalar ile aynı VW MEB platformunu kullanması mümkün.

Volkswagen-MEB-Components
Volkswagen'in MEB platformunda kullandığı bataryanın parçaları.

Bu durumda markaların artık elektrikli otomobil tedarik ağını da ciddi anlamda düşünmeleri gerekiyor. VW grubu 2021 içinde bile 450.000 adet tam elektrikli otomobil üretme hedefinde. Braunschweig'da yapılacak değişikliklerin sene sonuna kadar tamamlanıp yıllık 600.000 üretim hızına ulaşılması bekleniyor.

Batarya Paketi vs. Pil: Farklar

Braunschweig fabrikası bir batarya paketi fabrikası. En önemli parçalardan olan pil fabrikası değil. Pil, hücreler için kullandığımız isim. Yani bataryanın temel yapı taşı. Aynı kalem pillerin tekil halleri gibi düşünebiliriz. Ancak batarya, pil hücrelerinin seri/paralel bağlantılarını yapan, kontrol elektroniklerini barındıran, soğutma/ısıtma sistemlerini barındıran sistemin adı. Batarya mühendisliği ve üretimi çok önemli olsa da günün sonunda pil hücreleriniz tam olmadan batarya üretemiyorsunuz. Volkswagen grubu başta İsveç'li Northvolt olmak üzere pek çok üreticiye pil kontratlarını milyarlarca € değerinde verdi bile.

Büyük markaların pil üretimini Uzak Doğu tekelinden çıkartıp bu konuda üretim hedefleri ve inovasyon ile ilgili yatırımlar yaptığı haberleri de paylaşmak üzere...