Zirve doğal olarak tamamen elektrikli bir marka olan Tesla'nın.

Avrupa'da şarj edilebilir (plug-in hibrit ve tamamen elektrikli) otomobil pazarı son dönemde fazlasıyla canlı durumda. JATO Dynamics adlı istatistik kuruluşu da Şubat ayında satışı gerçekleşen şarj edilebilir otomobillerin oranının, geçen yılın aynı ayına göre %67 oranında arttığını belirtiyor.

JATO Dynamics kuruluşu, Avrupa'daki markaların tüm modelleri arasındaki şarj edilebilir modellerin miktarını ise şu şekilde tespit etmiş:

Tesla - 100%
Geely - 45% (Volvo ve Polestar dahil)
Jaguar Land Rover - 31%
Daimler - 27% (Mercedes-Benz ve smart dahil)
BMW Group - 24% (BMW ve MINI dahil)
Hyundai Motor Group - 16% (Hyundai, Kia ve Genesis dahil)
Renault-Nissan-Mitsubishi Ortaklığı - 12%
Volkswagen Group - 11% (Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, SEAT vb. dahil)
Stellantis - 9.0% - (PSA ve FCA'nın tüm markaları)
Ford - 5.7%
Honda - 3.7%
Toyota - 3.6% (Lexus dahil)
Mazda - 3.3%
Subaru - 0.9%
Suzuki - 0.0%

Bu istatistikleri yorumlayacak olursak da Japon markaların Avrupa'da şarj edilebilir otomobil sunma konusunda biraz geride kaldıklarını görüyoruz. Ayrıca Volkswagen Grubu da elektrikli modellere yoğunlaşmış olsa da payını çok fazla artıramamış görünüyor.

Tesla, tamamen elektrikli bir marka olduğu için şarj edilebilir otomobil sunma oranı %100 oluyor. Tesla'yı Geely Grubu'nun takip ettiği görülüyor. Geely'nin %45'lik oranı, sattığı her 2 otomobilden 1'inin şarj edilebilir olduğu anlamına geliyor.

Üçüncü sırada ise %31'lik oranla Jaguar Land Rover yer alıyor. Bu da Jaguar Land Rover'ın Avrupa'da sattığı her 3 araçtan 1'inin şarj edilebilir olduğunu gösteriyor. Son olarak an itibariyle Avrupa'nın en çok satan şarj edilebilir otomobilinin Tesla Model 3 olduğunu da belirtelim.