Volkswagen'in 1 Nisan şakası erken geldi!

Volkswagen, dün internet sitesi üzerinden yayınladığı bir basın bülteniyle Amerika'daki isminin Voltswagen olarak değişeceğini ve elektrikli modellerinde artık bu markayı göreceğimizi açıkladı. Fakat kısa süre sonra bu açıklama kaldırıldı. Bu açıklamanın 1 Nisan'ın hemen öncesinde yapılması ise 1 Nisan şakası olma ihtimalini hepimize düşündürdü.

Fakat Volkswagen'e yakın çeşitli kaynaklar, Automotive News adlı otomobil medyasına yaptıkları açıklamalarda bu durumun bir şaka olmadığını belirttiler. Daha sonradan da birçok medya kuruluşu bu ismin haberini yaptı ve firmanın ABD'de elektrikli otomobillerine dikkat çekmek için bu ismi kullanabileceği düşünüldü.

Bugün ise Reuters ve The Wall Street adlı güvenilir medya kuruluşlarından gelen haberlere göre, Volkswagen'in bu isim değişikliği durumunun 1 Nisan şakası olduğu doğrulandı. Bugün ise Volkswagen'in bu konuda resmi bir açıklama yapması bekleniyor. Fakat şu ana kadar Volkswagen'den konuya dair hiçbir açıklama veya yorum gelmedi.

Volkswagen'in Amerika'daki isminin "Voltswagen" olarak değişmesi haberini firmanın sosyal medya hesapları da yeni bir sahte logo ile birlikte paylaştılar. Fakat belirtilenlere göre bunların tümü birer pazarlama stratejisiydi. Benzer bir durumu ise Tesla'nın elektrikli pick-up modeli Cybertruck'ın lansmanında görmüştük.

Cybertruck'ın dünya lansmanı esnasında, kırılmaz denilen camları seyircilere gösterilirken kırılmıştı. Volkswagen bu konuda Tesla'yı takip etmiş görünüyor. Yani firmalar bazen "reklamın iyisi kötüsü olmaz" mantığıyla hareket edebiliyorlar ve gündemde bolca yer alıyorlar.