Amerika Birleşik Devletleri'nde Kaliforniya eyaletinden iki senatörün Joe Biden'a "içten yanmalı motora sahip sıfır araç satışını bitirme" tavsiyesi gelmesinin ardından Toyota, karara müdahale etmek için harekete geçti. Reuters'ın haberine göre Japon markanın üst düzey bir yöneticisi, senatörlerle görüşerek sıfır emisyona doğru yolculukta bu hamlenin getireceği zorluklara parmak basacak.

Enerji ve Doğal Kaynaklar Komitesi'nde 23 Mart 2021 tarihinde gerçekleştirilecek olan duruşmada Toyota yöneticisi Robert Wimmer "dolum altyapısı, batarya tedariki, tüketici davranışları ve ekonomiklik" sorunlarına dikkat çekecekmiş. Japon markanın Enerji ve Çevre Araştırma takımının liderinin hidrojen yakıtlı otomobillere de değinmesi bekleniyor.

Galeri: Toyota e-TNGA

Wimmer, Toyota'nın ABD'de 20 yıllık sürede 4 milyondan fazla hibrit otomobil sattığını belirtti ve RAV4 Prime modelinin tedarik sorunları olmasa bu rakamın daha da yüksek olacağının altını çizerek EV'lere geçişte "aceleci" davranmamak gerektiğine dikkat çekti. Benzer açıklamalar Akio Toyoda'dan da gelmişti.

Tesla ve Volkswagen gibi markalar doğrudan elektrikli otomobillere yönelirken Toyota, geçişin kademeli olması gerektiğine inanıyor. Volkswagen Power Day etkinliğinde konuşan CEO Herbert Diess ise "Onlar takip ederken biz meyveleri alıyoruz." diyerek kendi metotlarının doğru olduğuna işaret etmişti.

Bu gibi firmalar için batarya tedariki pek sorun olmayabilir ancak EV atılımında geciken üreticiler bu alanda sıkıntı çekebilir. Muhtemelen Tesla ve VW, satacakları elektrikli otomobiller için gerekli batarya anlaşmalarını çoktan yapmıştır. Bu sınıfa yeni adım atacak markalar ise sağlayıcı bulmakta zorlanabilirler.

Toyota'nın öne sürdüğü "tüketici davranışı" argümanı ise bizce pek geçerli değil zira dizel motorun çok tutulduğu Türkiye'de bile geçtiğimiz haftalarda okurlarımız arasında yaptığımız ankette insanların büyük bir çoğunluğu EV'lere sıcak baktığını belirtmişti.