Elektrikli otomobiller yeni batarya teknolojileri sayesinde ileri yıllarda daha ucuz olabilir!

Bildiğiniz üzere ABD'li elektrikli otomobil devi Tesla, Battery Day adlı bir etkinlik oluşturdu. Bu etkinlik kapsamında da firmanın batarya alanındaki gelişmeleri ve hedefleri gibi konular kamuoyu ile paylaşılıyor. Volkswagen de buna benzer olarak Power Day adını verdiği bir etkinlik başlattı.

Peki Volkswagen'in geçtiğimiz günlerdeki Power Day etkinliğinde neler konuşuldu?

Volkswagen, elektrikli araçlarında kullanacağı bataryaları standart bir hâle getireceğini belirterek bu etkinliğe başladı. Yani elektrikli modellerin tümünde nasıl aynı MEB platformu kullanılıyorsa, aynı şekilde bataryaların da bir standarda oturtulacağı açıklandı. Bu da batarya modüllerinin araç uzunluğuna göre değişmesi yerine, kimyasal yapılarının değişmesi yoluyla olacak. Volkswagen, bu değişiklik sayesinde üretim kapasitesini artırmayı hedefliyor.

Volkswagen Power Day Etkinliği 2021

Reuters adlı kaynak daha önceden Volkswagen'in prizmatik batarya hücreleri kullanacağını iddia etmişti. Volkswagen'in bu etkinliğinde paylaşılan ve hemen aşağıda görebileceğiniz görüntüde "unified cell" adıyla gördüğümüz batarya hücresi de prizmatik hücreleri andırıyor. Fakat aslında modüler bir yapısı var. Bu batarya hücresi çeşidi, 2023 yılından itibaren Volkswagen'in elektrikli otomobilleri için standardı olacak. Bu hücrelerin üretimine Almanya'nın Salzgitter şehrindeki fabrikada başlanmış durumda.

Volkswagen Power Day Etkinliği 2021

Volkswagen, 2023 yılında ortaya çıkacak olan bu yeni batarya hücrelerine sahip ilk modelin, Audi markasının yürüttüğü Artemis projesinin ilk ürünü olacağını da açıkladı. Firma 2030 yılından itibaren de araçlarının %80'inin bu yeni bataryalarla donatılmış olacağını düşünüyor. Firmanın CEO'su Herbert Diess'ın görüşüne göre de bu sayede Volkswagen, giriş segmenti modellerindeki batarya hücresi maliyetini %50 oranında azaltmayı başarabilir.

Volkswagen Power Day Etkinliği 2021

Bu %50'lik tasarrufun %15'inin yeni batarya hücresi tasarımı sayesinde, %10'unun dolaylı yoldan sadeleştirilen üretim prosesleri sayesinde, %5'inin batarya sistemi konsepti sayesinde, %20'sinin ise katot ve anot geliştirmeleri sayesinde olacağı bilgisi de verildi.

Bu bataryaların, araç türüne göre farklı kimyasal yapılarının bulunacağını belirtmiştik. Bu yapıların LFP'li (lityum demir fosfat), yüksek nikelli, manganlı veya katı hâl hücreli gibi çeşitlerde olduklarını da belirtmiş olalım.

Volkswagen'in teknoloji birimlerinin yöneticilerinden Thomas Schmall da bu konuyla ilgili bazı yorumlar yaparak, bu yeni batarya tipi sayesinde seri üretim araçların maliyetlerinde %30 oranında tasarruf yapılabileceğini belirtti. 

Volkswagen, elektrikli mobilite alanındaki bu gelişmelerle birlikte 2030 yılından itibaren 240 GWh'lık batarya ihtiyacı duyacak. Bu ihtiyacın da Avrupa'da adet başına 40 GWh yıllık kapasitesi bulunan 6 adet fabrika (gigafactory) ile sağlanacağı belirtiliyor.

Bu fabrikaların Northvolt, LG, SK Innovation, CATL gibi partner firmaların desteğiyle kurulup yürütüleceği de belirtilen bilgiler arasında yer alıyor. İlk Volkswagen Gigafactory'sinin Northvolt ile birlikte kurulacağı da açıklandı. İkinci fabrikanın ise haberimizin ilk kısımlarında belirttiğimiz Salzgitter fabrikası olacağı da belirtildi. Son olarak Volkswagen, bu etkinlikte tanıtılan yeni bataryaların araçlar üzerinde ömürlerini tamamlamalarının ardından geri dönüştürülebileceklerini de belirtti.

Etkinlikten kaydettiğimiz tüm slayt görüntüleri

Galeri: Volkswagen Power Day Etkinliği 2021

Etkinliğin tamamını da aşağıdan izleyebilirsiniz