Ioniq 5, beklenenden daha pratik ve daha teknolojik bir araç!

Hyundai, geçtiğimiz yıllarda ortaya koyduğu 45 Concept adlı konsept aracının seri üretim modelini geçtiğimiz günlerde tanıttı. Ioniq 5 olarak adlandırılan bu yeni elektrikli crossover, oldukça dikkat çekici, hatta sıradışı diyebileceğimiz özelliklere de sahip. Bu özelliklerden 5 adedini maddeler hâlinde sıralamak gerekirse:

Gelişmiş elektrik altyapısı

Hyundai Ioniq 5, bir Porsche Taycan'dakine denk olan bir elektrik altyapısına sahip. Çünkü aracın altyapısı 800-volt'luk bir sistem. Tesla'larda ise 400-volt'luk sistem görüyoruz. Bu da aracın şarj işleminin oldukça hızlı olacağı anlamına geliyor. Hyundai'nin açıklamasına göre aracın bataryalarının sıfırdan %80 doluluk oranına ulaşması sadece 18 dakika alıyor.

Hyundai Ioniq 5

Başka cihazları şarj edebilme özelliği

Hyundai Ioniq 5, Vehicle-to-Load adı (V2L) adı verilen bir özelliğe sahip. Bu özellik sayesinde başka elektrikli aletler, Ioniq 5'in bataryalarının sahip olduğu elektrik enerjisi ile şarj edilebiliyor. Bu işlem için gereken priz ise aracın arka koltuklarının altına konumlandırılmış. Hyundai hatta Ioniq 5'in acil durumlarda diğer elektrikli araçları da şarj edebileceğini belirtiyor.

Hyundai Ioniq 5

Uzun aks mesafesi

Ioniq 5, 3 metrelik bir aks mesafesine sahip. Bu da bu aracı, tüm Hyundai modelleri arasında en uzun aks mesafesine sahip model yapıyor. Evet, firmanın en büyük SUV'si Palisade'den bile daha fazla bir aks mesafesi söz konusu! Başka bir elektrikli araçtan örnek vermek gerekirse, Tesla Model S'in aks mesafesi bile Ioniq 5'ten 4 cm civarında daha kısa.

Galeri: Hyundai Ioniq 5

Fazlasıyla yatırılabilen ön koltuklar

Hyundai, Ioniq 5'in koltuklarının sırt kısımlarının fazlasıyla yatırılabiliyor olmasını "Relaxion" yani "Rahatlama" özelliği olarak adlandırıyor. Bu özelliği daha önceden Ford F-150 adlı büyük pick-up modelde görmüştük. Böylesine ufak bir elektrikli crossover'da görmek ise bizleri şaşırtıyor. Bu özellik son derece de mantıklı görünüyor. Zira Ioniq 5 sahipleri, uzun yolculuklarda araçları şarj olurken koltuklarını yatırmak suretiyle dinlenebilir ve o süreyi bu şekilde değerlendirebilirler.

Hyundai Ioniq 5

Römork modu ve sanal gerçeklik göstergesi

Hyundai Ioniq 5'in şaşırtıcı bir diğer özelliği de "Trailer Mode" yani "Römork Modu" oluyor. Bu mod seçildiği zaman araç, çekmekte olduğu römorkun ağırlığına göre güncel ve daha gerçekçi bir menzil değeri gösteriyor. Head-up display sistemiyle çalışan sanal gerçeklik ekranı da sürücülerin sürüşlerinde birçok konuda kolaylık sağlıyor.

Otomatik park özelliği

Ioniq 5, birçok sürücü asistanı özelliğine sahip bir elektrikli crossover. Aracın otomatik park özelliği ise çok kullanışlı. Çünkü ister aracın içinde kalıp bekleyebiliyor isterseniz de dışarıdan anahtar yardımıyla bu işlemi tamamlayabiliyorsunuz.