Aerodinamik yapı, özellikle elektrikli otomobiller için büyük önem teşkil ediyor zira bu alanda yapılan her kazanım menzilin artırılmasına fayda sağlıyor. Teknik açıdan baktığınızda form itibarıyla daha fazla hava sürtünmesine maruz kalan SUV ve crossover modelleri bu yüzden markalar için aslında saçma ancak insanların ilgi gösterdiği segmentlere adım atmak da üreticilerin en büyük görevleri arasında yer alıyor.
Nissan, bu alanda öne geçmek adına elektrikli SUV modeli Ariya'da büyük emek harcamış. Japon marka, yerden yüksek EV'nin şimdiye kadar ürettikleri en aerodinamik crossover olduğunu duyurdu. Kısaltması Cd olan hava sürtünme katsayısı 0,297'de tutulan Ariya, bu sayede birçok sedan modelden daha verimli olmayı başarıyor.
Yüksek ön bölümün getirdiği aerodinamik dezavantaja rağmen Nissan, Ariya'da 0,297 yakalayarak gayet iyi bir iş başarmış. Yukarıdaki videoda markanın yaptığı çalışmalara dair kısa kesitler ve rüzgâr tüneli görselleri bulunuyor.
65 kWh ve 90 kWh versiyonları bulunan Nissan Ariya'nın büyük kapasiteli bataryada sunduğu 500 km menzilin yakalanmasında 0,297'lik Cd değerinin etkisi tahmin edeceğiniz üzere büyük. Enerji tüketiminde araç ağırlığı ve motor performansı kadar önem arz eden bu veri Japon markaya gerçek dünya kullanımında avantaj sağlayabilir.
Peki Nissan yelpazesindeki en aerodinamik crossover olma unvanını taşıyan Ariya, kendi segmentinde de lider mi? Hayır. Çünkü Tesla'nın açıkladığı verilere göre Model Y'nin hava sürtünme katsayısı 0,23.
Nissan'ın paylaştığı rakamlara bakılırsa Ariya, Avrupa genelinde 25.000'den fazla müşteriye ulaşmayı başarmış. Amerika Birleşik Devletleri için herhangi bir ön sipariş verisi paylaşmayan Japon markanın dünya çapında 100.000'i aşkın kişiden rezervasyon aldığı düşünülüyor.
Ariya'nın homologasyon süreci hâlâ devam ediyor yani satışların başlamasına biraz daha zaman var. Nissan, tüm prosesin "sene içinde" sona ereceğini öngörüyor. Temmuz 2020'de tanıtılan Ariya'nın pazarda etkili olması ve ön siparişleri gerçek satışa çevirmesi için elini biraz daha çabuk tutması lazım. Bakalım neler olacak?