Porsche, sentetik yakıtın içten yanmalı motorlara sahip otomobilleri kurtaracağına inanıyor!

Elektrikli otomobillerin gelecekte şu anki durumdan çok daha yaygın olacakları şüphesiz bir gerçek. Çünkü dünyamızı daha iyi koruyabilmek için CO2 emisyonu gibi bazı değerlerimizi azaltmamız gerekiyor. Avrupa da bu konuda gerekli önlemleri gayet iyi şekilde almayı başaran kıtalardan oluyor. Tabii bu emisyonları azaltmak için de tek çare elektrikli otomobiller değil. Alternatif yakıtlar da burada devreye girebilir.

Porsche'nin motorsporları ve GT otomobilleri kısmında yetkili olan Dr.Frank Walliser de Evo Magazine ile bir görüşme yapmış. Bu görüşme, geride bıraktığımız günlerde tanıtılan Porsche 911 GT3'ün lansman etkinliğinde gerçekleşmiş. Walliser bu görüşmede Porsche'nin geliştirmekte olduğu sentetik yakıt, özel ismiyle de eFuel yakıtı hakkında da bazı bilgiler vermiş.

Dr.Walliser, açıklamalarında sentetik yakıt kullanan içten yanmalı motorlu araçların elektrikli araçlar kadar çevreci olacaklarını düşündüğünü söylüyor. Kendisi eFuel adlı bu yakıtın günümüzün pompa yakıtlarına göre CO2, NOx, partikül ve diğer atıklardan çok daha az oluşturduğunu belirtiyor.

Walliser açıklamalarının devamında Porsche'nin sentetik yakıt kullanımına tamamen geçmeyi başarması durumunda markanın CO2 salınımı toplamının %85 oranında azalacağını da söylüyor. Porsche, bu sentetik yakıt üzerine yaptığı yatırımları ilk kez geçtiğimiz yıl duyurmuştu.

Firmanın bu yakıtı geliştirme hedeflerinden birisi de eski nesil Porsche'lerin ilerleyen yıllarda da yollarda rahatça gezebilmesini sağlamak. Çünkü elektrikli otomobillerin hakim olmaya başladığı otomotiv sektörü, emisyon değerleri konusundaki kısıtlamalarını her geçen yıl biraz daha artırıyor.

Dr.Walliser, Porsche'nin 992 jenerasyonlu 911 GT3 otomobilini örnek vererek, bu otomobilin hiçbir ek geliştirmeye ihtiyaç duymadan sentetik yakıt kullanabilecek durumda olduğunu belirtiyor. Porsche, bu yakıtın test aşamasına ise 2022 yılında geçmeyi planlıyor.