Volkswagen grubu dizel skandalı ile büründüğü kimlikten çıkmak için girdiği elektrikli yolda yeni bir skandala imza atıyor olabilir.

Volkswagen için 2020 yılı nihayet elektrikli devrimin hız kazanıp ilk etkilerini göstermeye başladığı yıl oldu. Bir taraftan Audi e-tron ve Porsche Taycan ile premium grupta devam ederler iken VW ID3'ün de Tesla Model 3'ü rakip göstererek piyasaya sürülmesi yarışa hız kattı. Sene sonunda yayınlanan verilerde ise tablo çok güzel duruyor ve özellikle Avrupa pazarında VW, Tesla'ya diş göstermeye başlamış algılanıyordu.

vw-satis-rakamlar

Gurur ile yayınlanan verilere göre tam elektrikli 231.600 adet, fişe takılabilir hibrit modellerde ise 190,500 adet satış gerçekleşmişti. Hatta 2022 senesinde elektrikli satış adedi olarak Tesla'yı geride bırakma hedeflerini duyurmuşlardı.

Ancak Greenpeace'in yayınladığı bir raporu Der Spiegel haberleştirince ortalık karıştı. Habere göre 2020 yılında VW AG sattığı elektrikli otomobillerin %21'ini (65,000 adet) kendi ve bayileri adına tescilledi. Sebebi ise 140 milyon € tutacak emisyon cezalarını ödememek! Üstelik tescillenmiş 65,000 satılmamış otomobilin pek çoğunun VW ID3 olduğu belirtiliyor.

Bu yüzden açıklanan VW ID3 satış rakamları içinde en az 13.560 adedinin yani yaklaşık %25'inin aslında müşterilere teslim edilmediği, yani satılmadığı, söyleniyor. Bu durumda Avrupa'da 56.500 adet ile 2020 yılının en çok satan üçüncü otomobili ilan edilen ID3 aslında 5. sıraya kadar geriliyor.

İddialar çok büyük olsa da internette çeşitli kanıt göstergeleri bulmak da mümkün. Mesela Hollanda pazarında 2021 Ocak ayının sonuna kadar sadece 2 adet yeni VW ID3 tescillenmiş olması, 2020 sonuna kadar tırmanan rakamlardan sonra, çok şüphe çekici. 

vw-id3-nl-satis
2020 üçüncü çeyrekte başlayarak son çeyrekte zirve yapan Hollanda VW ID3 tescilleri 2021 başı ile sıfırlanmış.

Bir diğer iddia ise Almanya'dan. Twitter'da @alex_avoigt 'in bulduğu ilginç bir veriye göre VW ID3 çok daha kısa süredir satışta olmasına rağmen Tesla Model 3'den iki kat daha fazla sayıda ikinci el olarak internet sitelerinde satış ilanında.

 

Yine twitter üzerinde başka iddialara göre Almanya'da VW bayileri ID.3 modeli ile dolup taşıyor. Sadece tek bayide 70'in üzerinde ID3'ün beklediği söyleniyor.

 

Editör Görüşü

Tabii ki Greenpeace raporu ve Twitter dedikodularına göre yeni bir skandal ilan etmeye gerek yok. Volkswagen grubu klasik otomobil üreticileri içinde Herbert Diess'in zorlamaları ile resmi en net görüp elektrikliye geç de olsa büyük bir adım atabilen bir firma. Yine de toplumun hafızasında dizel skandalı ve oluşan VW imajı çok taze iken böyle bir dedikodu çıkmasa daha iyi olabilirdi. Belirli bir kitle ister istemez Volkswagen ismini yalanlar ile daha da çok eşleştiriyor olacak bu konuda VW AG'den net bir açıklama gelmez ise.

Yine de elektrikliye dönüş yarışında farklı geçmişlerden gelen kurumların farklı çabalarını izlemek çok keyifli oluyor ve sonu yine tüketiciye yarıyor.