Tesla'nın 35,000$ başlangıç fiyatlı Model 3'ü duyurması ile birlikte öğrendiğimiz çok ilginç bir detay var. O da Tesla'nın mağazalarını kapatacak olması. Tes...

Tesla'nın 35,000$ başlangıç fiyatlı Model 3'ü duyurması ile birlikte öğrendiğimiz çok ilginç bir detay var. O da Tesla'nın mağazalarını kapatacak olması. Tesla satışta tamamen strateji değiştiriyor!

Tesla ilk günden itibaren bayi ve distribütörlük modeline karşı duran bir firma olduğu için kendi araçlarını kendi satacakları mağazaları kurmakta ABD'de ciddi sıkıntılar yaşadı. Çünkü ABD'de eyaletlerin siyasetinde bayilik sahibi lobilerin ciddi bir gücü var ve Tesla bu konuda çok enerji ve hukuksal süreç masrafı üstleniyor. Bunun da dışında yaptıkları tespitlere göre Tesla satın alan kişilerin yarısından fazlası test sürüşü yapmadan alıyor ve yine büyük bir çoğunluk internetten sipariş veriyor. Bütün büyük markaların batarya maliyetleri ile elektrikli otomobilden kar etmekte zorlandığı noktada Tesla Gigafactory'e yaptığı yatırım ile ciddi manada önde iken bir de bayilik modeli olmaması ile bayilere marj koymayarak fiyatlarda ciddi avantaj sağlıyor. Mağazaların da kapanması ile araç başı 2,000$'a kadar tasarruf sağlanabileceği öngörülmüş. Bu da Model 3 gibi tavizsiz bir %100 elektrikli otomobilin 35,000$ fiyatı ile satılabilmesine imkan sağlayan tasarruf noktalarından biri.

Araçların teslimi için teslimat merkezleri servislerin içine entegre edilecek. Ayrıca mağazalarından da ciddi insan trafiği olan yoğun nüfuslu noktalardakiler Tesla Bilgi Merkezi haline getirilecek. Bu karar kesinlikle çok ilginç ve büyük otomobil yapımcılarının verimsiz satım/yayılım kanallarına karşı çok ciddi bir rekabetçi avantaj sağlayacak. Bu karar sadece ABD'yi mi kapsıyor yoksa Avrupa ve diğer kıtalardaki mağazalar da kapanacak mı henüz kapsamlı bir açıklama sağlanmamış olsa da satışta strateji değişikliğinin sonuçlarını takip ediyor olacağız. AVM'lere ve hayatın içine kurulan mağazalar ile güdülen Apple Store modeline veda...