Elektrikli araba diyince bugüne kadar akla hep premium segmentte Tesla. Daha tavizli arabalar kısmında ise Leaf ile Nissan gelirdi. Bugüne dek elektrikli arabalardan insanları soğutan, varolmayan efsaneler yavaş yavaş yok olmaya başladı ve bu lider pazarlarda satışlara yansıdı. Sonuç olarak sağda solda Alman premium araba yapımcılarından sürekli olarak konsept, üretim planları duyuyoruz.

Bunların her birine tek tek olduğu anda sitede yetişemediğim için hepsini tüketmesi daha kolay bir format olan yeni bir YouTube dosyasında derledim. Bu uzun dosyada BMW, Mercedes, Audi, Porsche, Volkswagen gibi Alman devlerinin elektrikli devrimde duruşunu izleyebilirsiniz.


Okumayı sevenler için madde madde özet geçersek;

  • Almanlar güzel ve sağlam arabalar yapıyorlar. Premium denildiğinde Almanlar ulaşması güç bir eşik. Bunu elektrikli varyantlarına da aktaracaklarına şüphe yok. Fakat bizleri elektrikli araçlara çeken teknolojik hissi yazılımın bazı noktalarında yaptıkları eksikler ile yaşatıyorlar. Araba gibi değil yeni bir elektronik gibi düşünmeleri lazım ve bunu çok yapamıyorlar. Bu şekilde birçok kişiyi çekebilirler ama Tesla'nın esas kitlesine böyle hitap etmiyorlar.
  • Şarj, menzil, performans gibi noktalarda 2019 yılında olacakları nokta Tesla'nın 2014'ü ile aynı. Çığır açmıyorlar. Performanslar yeteri kadar iyi olduğundan belki de çığıra ihtiyaç da olmayabilir ama pazarı iten değil takip eden noktadalar.
  • İstisnasız hepsinin pilleri Asyalılar tarafından geliştirilirken sözde en büyük rakipleri Tesla Panasonic ile ortak olarak Nevada/ABD'de Dünyanın en büyük pil fabrikasını kurdu. Almanlar ise Avrupa'ya fabrika açan Asyalılardan pil kontratı bağlama peşindeler. Şansölye Merkel ise pil fabrikası kurulumu için devlere neredeyse yalvarıyor.

Evet bu devler adı üzerinde yok olmak için çok büyükler. Üstelik bu geçişte şüphesiz bir süre zarar edip ya da karlarını azaltıp devam edecekler. Ama bu etkileri en aza indirmek için olabildiğince yavaş tutmak niyetindeler geçiş sürecini. Bana göre devrimin farkına en hızlı varıp, bunun tüketicinin kalbinden gelen ve ciddi arzulanan bir ürün olduğunun farkına varıp en samimi / hızlı geçişi yapan en karlı olacak uzun vadede. Büyük olmanın, borsada işlem görmenin, kurumsal yapının bunu engelleyen hantallaştırıcı özellikleri maalesef var. Bu kötü etkiler ile dev olmanın kaynak avantajlarından hangisinin galip geldiğini önümüzdeki senelerde göreceğiz. Bir devrime tanıklık ettiğimiz için bence heyecanlı zamanlarda yaşıyoruz.