Bundan birkaç yıl önce V8 denince akan sular dururdu. Ülkemizdeki arabaların %98'nin 4 silindirli olduğu düşünülürse hep o arabalara, büyük tekerleklerine ve...

Bundan birkaç yıl önce V8 denince akan sular dururdu. Ülkemizdeki arabaların %98'nin 4 silindirli olduğu düşünülürse hep o arabalara, büyük tekerleklerine ve kükreyen motorlarına hayranlıkla bakmışızdır. Liseye giderken fotoğrafçılığa ilk başladığımda uzaktan kumandalısına sahip olduğum kırmızı Pontiac V8'i garajımızda gördüğümde çektiğim ilk fotoğraflardan biri olması hala aklımdadır. Sokakta hep arabalara bakardım, Göztepe'de minibüs caddesinden geçerken hep büyük motorlu Amerikan arabalarına uzaktan bakardım. Hiçbir zaman böyle arabalara sahip olamayacağımızı düşünürdük.

Yıllar geçti, büyüdük, bazı şeyleri tattık, Honda Civic 1.6 VTi 190 hp, BMW 3.30ci e46, hala bindiğim en aklımda kalan arabalardır. Bu arabalarda geceleri yarışırdık. Ne olduğunu anlamadığımız bir Audi hariç -sonradan RS4 olduğunu hızlanınca anlamıştık- her arabayı rahatlıkla geçebilmiştik. Bu tür hızlanmalara önem veren biri olunca elektrikliyi keşfedince bir daha arkanıza bakmıyorsunuz.

Tesla Model S'in Amerika'da kalkış yarışlarında "terör estirdiğini" görmüşsünüzdür. Kendinden çok daha pahalı gerçek süperspor arabalarını kolaylıkla geçmekteydi. Tesla Model 3 ile ilgili değerler herkesin beklentisinin üzerinde çıktı. Çeşitli testlerde Long Range versiyonunun GPS ölçümü ile defalarca 4.4-4.6s gibi değerlerde olduğunu duyunca bu arabaya hayranlığımız daha da arttı. Bunlar gerçekten birkaç yıl öncesinin Ferrari değerleri. Amerika'da Tesla Model 3 ile Pontiac V8 Gt 6.0 ile yarıştırmışlar.

Bu video aslında bir devrin kapandığının kanıtıdır. 6.0L gibi inanılmaz benzin harcayan ama bir o kadar da verimsiz içten yanmalı motorların artık bittiğinin resmidir. Özellikle ülkemizde yüksek motorlu arabaların "vergiyle" cezelandırıldığı düşünülürse, belki de aradığımız şey Tesla Model S'ten çok daha ucuz olan Tesla Model 3'tür! "ÖTV" tarafından cezalandırılmazsa tabii ki.