Bugün basına açılan Paris Motor Show elektrikli araçlar için bir hayli hareketli olacak. Pek çok marka elektrikli araba planlarını yavaş yavaş açıklıyor. İşt...

Bugün basına açılan Paris Motor Show elektrikli araçlar için bir hayli hareketli olacak. Pek çok marka elektrikli araba planlarını yavaş yavaş açıklıyor. İşte daha önce dedikoduları döndüğü gibi varan 1; Yeni Renault ZOE

Ülkemizde 2 yıldır 66,5000₺ fiyat ile satışta olan Renault ZOE yeni pil ve motor ile güncellendi. Eskiden 22kWh olan pil artık 41kWh kapasiteye sahip. Renault NEDC testine göre 400km tek şarjla gidilebileceğini iddia ediyor. Fakat biz elektrikli araç severler biliyoruz ki NEDC hiç gerçekçi bir test değil. Benim tahminim gerçek kullanımda kışın 260-270km, yazın ise 300km civarı tek şarj ile gidilebileceği. Yine de eski modelden çok büyük bir sıçrama bu ve Renault eğer batarya kirası olmadan satmaya başlar ya da batarya kirasını mantıklı seviyelere çekerse Türkiye için de çok mantıklı bir araç olabilir.

Menzilden Önemli; Şarj Süresi

Çünkü Renault ZOE'nin benim şahsen en sevdiğim özelliklerinden birisi şarj özelliği. ZOE pek çok elektrikli aracın aksine Avrupa'da sık sık bulunabilen trifaze sanayi elektriğini tamamen kullanabiliyor. Yani ülkemizdeki eŞarj istasyonlarında, herhangi bir sanayide, restoranda, AVM'de, sitelerde bulunan trifaz prizlerde 22kW'a kadar şarj imkanı bulabiliyorsunuz. Bu normal ideal ev prizinden 7 kat daha hızlı şarj demek. Bu şekilde yeni batarya 2 saatten kısa bir sürede tamamen şarj olabilir, yani bir saatte ortalama kullanıma göre 150km'lik şarj kazanabilirsiniz.

Tabii bu normalde standart olan trifaz, faz başı 32 amper prize göre verdiğim rakam. Renault ZOE'nin üzerindeki ekipman bulabilirseniz faz başı 65 amper'e kadar alabiliyor, bu durumda 43kW ile şarj edip 45dk gibi bir sürede %100 şarj edebilirsiniz, diğer bir deyiş ile saatte 300km. Tabii ben daha önce faz başı 65 amper trifaz priz görmedim, duymadım.

Her zaman dediğim gibi bir elektrikli otomobilde bence menzilden daha önemlisi şarj. Bu durumda da yeni ZOE 300km gerçek kullanım menzili + zaten mevcut olan hızlı şarj özelliği ile, üstelik önümüzdeki hafta gibi kısa bir sürede satışa sunulması ile Opel Ampera-e, Tesla Model 3 gibi diğer iddialı elektrikli araçların piyasaya girmesinden hemen önce çok iddialı bir aday. Ben şahsen 2 ay sonra şuan kullandığım yeni DMA Basic'in kira süresi dolduktan sonra ciddi ciddi düşünüyorum.

Türkiye fiyat, paket ve çıkış tarihi bilgileri için Renault ile bağlantıya geçtim. Haber aldığım gibi de bilgilendirme yapacağım.

ZOE'de dış görünümde çok bir yenilik yok. Yeni batarya hariç yenilikler şöyle;

  • Yeni motorun daha verimli olduğu iddia ediliyor ve gücü 57kW'dan 65kW'a yükseltilmiş. Yani 76 beygirden 87 beygire. Az da olsa performans ZOE'nin geri kaldığı alanlardan biri, gelişme iyidir.
  • Tek şarj ile 130-140km civarı giden 22kWh eski pilli ZOE hala satışta, fiyatı daha da uygunlaştı.
  • Intense Kırmızı ve Titanium Grisi adı altında iki yeni renk seçeneği var.
  • ZOE Edition One adı altında deri direksiyon ve vites topuzlu, ısıtmalı ve özel vücut şeklini alan koltuklu, özel logolu daha premium bir paket de satışa sunuluyor. Ancak bunların detaylarıni Türkiye paketleri belli olunca yazacağım.

Hemen piyasaya çıkması, hızlı şarj özelliği, uygun fiyatı ve iddialı menzili ile bence yeni ZOE Türkiye pazarı için de çok iddialı bir araç olmuş. Bakalım Türkiye satışları gerçekten elle tutulur rakamlara ulaşacak mı. Eğer siz de bir süredir elektrikli otomobile geçmeyi düşünüyorsanız çok iyi bir seçenek yeni ZOE olabilir.