2013 yılında yeni alt markası "BMW i" ve o projeden çıkan ilk %100 elektrikli otomobili BMW i3 ile dünya otomobil devi BMW çağı yakalayacağı ile ilgili heyecanlandırmıştı. Diğer firmalar sadece izlerken çıkıp gerçekten Ar-Ge yapıp üretim yapan marka BMW idi. Ancak o zamandan beri sadece 2017 model yılı için BMW i3 batarya kapasitesinin artırılıp menzilin 180km yapılacağı güncellemesi yapıldı, diğer elektrikli projeler ile ilgili ses çıkmadı. BMW'de bir fikir değişikliği olmuş gibi duruyor.

BMW yeni yaptığı açıkamalarda ve 100. yılı için tanıttığı, sizin de Türkiye'de bazı yerlerde belki posterini görmüş olabileceğiniz, iNEXT konsepti ile elektrikli otomobilleri arka plana atıp otonom sürüş üzerinde çalışacağını açıklamıştı.

Automobile Mag BMW'nin içinden kaynakları aracılığı ile edindiği bilgiler ile BMW'nin önümüzdeki 5-6 yıl için elektrikli araba planlarının anlatıldığı bir makale yayınladı. Burada açıklananlar BMW'nin resmi açıklamaları kadar hayal kırıklığına uğratıcı.

BMW Elektrikli Araba Planları; Çok Az, Çok Geç...
BMW'nin 100. yılında tanıtılan elektrikli, otonom iNEXT konsepti.

Project i20
BMW'nin yeni projesinin adı Project i20. Özet ile bu proje altında geliştirilecek arabalar;

  • Uzun süredir dedikodusu dönen i5 ya da i6, %100 elektrikli SUV. Çıkış tarihi; 2021 sonu!
  • Daha uzun menzilli yeni kasa bir BMW i3. Çıkış tarihi; 2022!
  • Yeni kasa bir BMW i8, umuyoruz ki bu sefer %100 elektrikli.

Ayrıca BMW i3 karbonfiber kasa ile tasarlanmış, karbonfiber üretim tekniklerinin geliştirilmesi için uğraşılan ve pek çok yeni, değişik teknolojinin denendiği bir platformdu. BMW bununla da heyecanlandırmış ve teknolojiyi yakalayacağı imajını vermişti. Ancak Project i20'den gelen bilgilere göre karbonfiber üretimde ucuzlama sağlanamadığını ve tekrar kompozit materyallerin kullanılacağı bilgisini alıyoruz.

Elektrikli arabaların git gide yaygınlaştığı ve rekabetin arttığı, rakiplerin hepsinin yeni araçlar geliştirdiği bu ortamda en az bir 5-6 sene daha BMW'nin elektrikli arabalar ile ilgili ciddi bir atak planının olmaması üzücü. Çok değil 5-10 sene öncesinde kadar BMW teknolojiyi en önde takip eden, en kaliteli markalardan biriydi gözümde.

Bir yandan da BMW açıkladığı satış rakamlarında plug-in, yani fişli diye tabir edebileceğimiz, hibrit ve %100 elektriklileri içeren araç kategorisinde yaptığı 23,675 satış ile övünüyor. 2017 model yılı ile piyasaya çıkacak 33kWh batarya, 180km menzilli i3 için ise 7,000 ön sipariş alması ile de gurur duyuyor. Diğer taraftan da 400,000 ön sipariş almış Tesla Model 3'e saldıran, "beklemek yersiz" temalı reklamlar yapıp elektrikli otomobil planlarını 5 yıl erteliyor. Gerçekten enteresan.

Bu sırada Tesla dahil BMW'nin rakiplerinin planlarına bakalım;

  • Uzun menzilli elektrikli Audi quattro 2018'de satışta.
  • En az 400km menzilli elektrikli Volkswagen 2019'da satışta.
  • Mission-E, performans ve uzun menzilli elektrikli Porsche 2019'da satışta. Ayrıca Porsche 2020'ye kadar elektrikli otomobillere 1 Milyar € yatırım yapacak.
  • 330km menzilli, 37,500$ fiyatlıChevrolet Bolt 2016 sonunda satışta. (Avrupa'da Opel Ampera-e olarak satılacak)
  • En az 340km menzilli, 35,000$ fiyatlı Tesla Model 3 2017 sonunda satışta.
  • Mercedes'in elektrikli Model S rakibi 2018'de satışta.
  • Nissan Leaf en geç 2017'de 330km menzilli versiyonu ile güncellenmek üzere.

BMW bütün bu rekabeti görmezden gelip pazara 4 yıl kadar geç girmeyi düşünüyor...