Aşagıdaki grafiklerde 2016'nın ilk 6 ayı itibariyle elektrikli araçlar için lithium-ion pil üreticilerinin durumuna bakabilirsiniz. EV Sales Blog tarafından ...

Aşagıdaki grafiklerde 2016'nın ilk 6 ayı itibariyle elektrikli araçlar için lithium-ion pil üreticilerinin durumuna bakabilirsiniz. EV Sales Blog tarafından toplanan değerli verilere göre pil üreticileri, elektrikli araç satışlarından daha hızlı büyüyor.

2016'nın İlk Yarısında Elektrikli Araç Lithium-Ion Pil Üreticilerine Bakış

Günümüz elektrikli araç için li-ion pil satışları elektrikli araç satışlarından daha hızlı büyüyor çünkü elektrikli araçlarda satışların büyümesi haricinde arabalardaki batarya kapasitesi de büyüyor.

2016'nın ilk yarısında üretilen toplam li-ion pil kapasitesi, 2015'in ilk yarısına göre %81 büyüyerek 8500mWh'a ulaştı. Ancak aynı zaman aralığında plug-in araç satışları %50 büyüdü.

Bütün pil üreticileri satışlarında büyüme kaydederken pazar lideri satışların 1/3'ünden fazlası ile Panasonic. En fazla büyümeyi ise %300'den fazla büyüme kaydeden BYD yakaladı.

2016'nın İlk Yarısında Elektrikli Araç Lithium-Ion Pil Üreticilerine Bakış
kaynak: InsideEVs

Enteresan bir şekilde ilk üçe LG Chem'in önüne geçerek Nissan AESC girmiş. LG Chem ise üçüncülük koltuğunu geri almak için güçlü bir atağa kalkışıyor. Sene sonunda ABD'de teslimlerine başlanacak 60kWh bataryalı Chevrolet Bolt pil üretimi LG Chem'e ait. 

Gigafactory Etkisi Yakın

Bir dönemde %81'lik büyüme oldukça etkileyici ve her fırsatta söylediğimiz gibi elektrikli araçların geleceğinin parlak olduğunu gösteriyor. Ancak Tesla'nın Nevada'da inşaa ettiği Gigafactory'de pil üretimi başladıktan sonra 2018 yılı hedefi toplam 35,000mWh üretim. Yani elektrikli araçlar için üretim yapan yukarıda görebileceğiniz tüm firmaların toplamının iki katı. Bunun etkisi fiyatlara, diğer firmaların büyüme için atik olmalarına bir hayli fazla olacaktır.