Son 3 senedir, Tesla Model S gözümdeki araba imajını yerle bir edip geleceği gösterdiğinden beri, elektrikli otomobil sahibi olmayı istiyordum. Zaten Tesla h...

Son 3 senedir, Tesla Model S gözümdeki araba imajını yerle bir edip geleceği gösterdiğinden beri, elektrikli otomobil sahibi olmayı istiyordum. Zaten Tesla haberlerini günden güne çok yakından takip ettiğimden bu istek gün be gün katlanıyor ve her arabaya bindiğimde 100 yıllık eski teknoloji kullanıyorum hissini bir türlü geride bırakamıyordum. Hızlanmak için gaza basmamla vites küçültme, patlamalar yaratma, turbonun havayı sıkıştırıp motora aktarmasını beklemek yerine ayağımla daha fazla amper, daha fazla elektron talep edip anında torku hissetmek istiyordum. Bu yeni, dijital teknolojiye öylesine ikna olmuştum ki 13 yaşına gelmiş arabamı değiştirme fikri bana imkansız geliyordu, hele bu vergilerle. 

Ülkemizde geliştirilen bir teknoloji sayesinde sonunda bu hafta resmi olarak petrole veda ettim ve bir elektrikli otomobil kullanıcısı oldum. Önümüzdeki 1 yıllığına 2013 model DMA Corolla kiraladım.

Derindere Motorlu Araçlar yürüyen aksam teknolojisini Türkiye’de geliştirip yine Türkiye’de Toyota Corolla kasa ve gövdesine yerleştiriyor. Yani araç dıştan bakıldığında egzoz borusunun eksikliği hariç Toyota Corolla’dan ayırt edilemez ancak %100 elektrikli. Bu noktaya daha çok geleceğim ama DMA Türkiye’de kıymeti en az bilinen firmaların açık ara başında geliyor.
İstanbul'un elektrikli taksisi DMA!
Autoshow'da sergilenen DMA teknolojisine sahip %100 elektrikli, yerli kasa Onuk E56!
Bu hafta aracımı teslim almamla birlikte sitedeki ikinci blog dizisini de başlatıyorum; “DMA Blog”. Cihan Bey’in yazdığı “P85D Blog” ile birlikte artık sitemizde Türkiye’de elektrikli araç kullanma tecrübelerinin olduğu iki farklı blog okuyabilirsiniz. Blog’umda DMA Corolla’nın uzun vadeli detaylı incelemesini yapıp günlük kullanımlardan bahsedip en objektif biçimde artı ve eksi yanları anlatacağım.

Merhaba DMA Corolla!

Benim aracım ikinci el, 2013 model, 18,000km’de bir DMA Corolla. Bataryası 37kWh kapasiteye sahip ve bu enerji ile çok rahat 200km, eğer çok ekonomik kullanırsanız 240-250 km tek şarj ile yol kat edebiliyor. İstanbul gibi büyük bir şehir için bile bence bu fazlası ile yeterli. Şehirler arası yolculuk düşünenler için ise tabii daha büyük batarya, hızlı şarj opsiyonları çok daha önemli olacaktır.

Bunu DMA Blog’a bir giriş yazısı amacı ile kısa tutmak istiyorum. Çok kısa zamanda bol bol blog yazısı ve video ile burada olacağım. Türkiye’de hala insanların %90’ının var olduğuna bile inanamadığı teknolojiyi kullanacağım için çok mutluyum. Ayrıca yine Türkiye’de ilklerden olarak bunun getireceği kısıtlamalara, olası avantajlara birinci elden tanıklık etmek için sabırsızlanıyorum. 

Elveda petrol, merhaba 21. yüzyıl.
Blog veya araç ile ilgili her türlü soru veya önerilerinizi aşağıdaki forum kısmında bildirebilirsiniz. Her türlü geri bildirime açığım.