Siteyi 9 ay önce açtığımdan beri en çok ilgi çeken yazılardan birisi BMW 5 Serisi ile Tesla Model S'in Türkiye maliyet kıyaslamaları oldu. Ancak o kıyasın üz...
Siteyi 9 ay önce açtığımdan beri en çok ilgi çeken yazılardan birisi BMW 5 Serisi ile Tesla Model S'in Türkiye maliyet kıyaslamaları oldu. Ancak o kıyasın üzerinden 6 aydan fazla bir süre geçti ve Tesla Model S seçenekleri çok değişti. 60kWh pilli modellerin üretimi durdu, 70kWh pil seçeneği 4x4 ile birlikte geldi, 90kWh kapasiteli pil çıktı, 0-100 hızlanması 2.8 saniyeye düştü, başlangıç fiyatı ABD'de 70.000$'a düştü vs.
Öncelikle belirtmeliyim ki Tesla Model S aslında sınıf olarak "lüks sedan" yani BMW 7 Serisi, Mercedes S Sınıfı ve Audi A8 ile aynı klasmanda. Uluslararası kıyaslarda da bu sınıf otomobillerle kıyaslanıyor, ki fiyatı da bu otomobiller seviyesinde. Ancak bu lüks sedan otomobiller ile Tesla Model S'in Türkiye maliyetlerini kıyaslamak kanımca abesle iştigal olur. Fahiş vergileri ile meşhur memleketimizde lüks sedanların çok pahalı olduğunu zaten biliyoruz.
Ancak bir alt sınıf, yani BMW 5, Audi A6 ve Mercedes E Sınıfına indiğimizde Türkiye'de işler değişik oluyor. Bu sınıf otomobillerin Türkiye'de çok yüksek talebi var. Ancak vergiler sayesinde Tesla Model S onlardan bile daha avantajlı olabiliyor ülkemizde. Bu avantajı BMW 5 Serisi ile kullanım maliyetleri üzerinden yaptığım kıyasta ortaya koymuştum. Sıra geldi Audi A6 ile kıyasa bakmaya.
Model S 70 vs. Audi A6 2.0 TDI
İki markanın da giriş versiyonu olan bu iki otomobilin önce performans verilerini kıyaslayalım. Aşağıdaki tabloda görebileceğiniz gibi Model S elektrikli otomobilin daha iyi bir teknoloji olduğunu yine kanıtlıyor. Hantal, turbolu, titreyen dizel motora karşılık en düşük modelde bile 316 beygirli bir elektrikli motor, yani "0" devirde full tork alıyorsunuz. Çünkü içten yanmalı, binlerce hareketli parçalı motorun aksine elektrikli motorlarda yüksek güç ve tork almak için işi komplikeleştirmenize gerek kalmıyor. Ya da motor boyutu ile güç doğru orantılı olmuyor. Geçtiğimiz aylarda Tesla'nın sadece motora pillerden gelen elektriği 200 amper artırarak aynı motordan 70 beygir daha fazla güç alabildiğini hatırlatalım.
Performans
[attr border = "2"]Model S 70 | A6 2.0 TDI | |
---|---|---|
Motor Gücü (hp) | 316 | 190 |
Motor Hacmi | - | 1968cc |
0-100km hızlanma | 5.8sn | 8.2sn |
Menzil/Tüketim | 442km | 4.4l/100km |
Çekiş | Arkadan | Önden |
Ardından gelelim fiyat kıyasına. Aşağıdaki tabloda Türkiye anahtar teslim fiyatlarına nasıl ulaşıldığını görebilirsiniz. Bu kıyasta Model S çok az daha pahalıya çıksa da performans olarak fersahlarca önde olması ve bir üst sınıf otomobil olması, kullanım süresince avantajları da düşündükçe o ufak farkı makul kılabiliyor. Daha kullanım maliyetlerine gelmedim bile.
Anahtar Teslim Türkiye Fiyatları
Model S 70 | A6 2.0 TDI | |
---|---|---|
Baz Fiyat | € 62.770 | € 35.682 |
ÖTV % | %15 | %90 |
ÖTV | € 9.415 | € 31.114 |
KDV(%18) | €12.993 | €12.203 |
İlk MTV | - TL | 1313 TL |
Tescil | 234 TL | 234 TL |
Anahtar Teslim Fiyat@!e_e0e9ebd84c3563d45bd8dd20ccafec63891a1dfd!@ | 285.583 TL | 269.544 TL |
Tabii ki bir otomobilin masrafı satın almakla bitmiyor. Bütün kıyas boyunca kullanımı adil bir ortalama olan 4 yıl olarak farz edip ayda 1.000km kullanım üzerinden hesaplayacağım. Ben durumu elimden geldiği kadar Tesla'nın aleyhine çevirip Audi A6 yakıt tüketimleri için hiçbir zaman gerçekleri yansıtmayan "resmi" ortalama tüketimleri baz almış olsam da durum her zaman fersahlarca Tesla'nın lehine çıkıyor. Yakıt masrafı dışında düzenli bir vergi olan MTV de Tesla Model S'te yok, o yüzden 4 yıllık toplam kullanım sonrası Model S 70, Audi A6 2.0 TDI'dan daha avantajlı bir sonuç oluyor, bir üst segment olmasına rağmen. ..
4 Yıllık Kullanım Maliyeti
Model S 70 | A6 2.0 TDI | |
---|---|---|
Yıllık Yakıt Masrafı | 693.1 TL | 1985.28 TL |
4 Yıl Yakıt Masrafı | 2772.4 TL | 7.941 TL |
4 Yılda Ödenecek MTV | - | 9.191 TL |
Toplam 4 Yıllık Masraf | 3.465 TL | 19.117 TL |
Fiyat + Kullanım Sonrası Ucuz Taraf | 387.58 TL daha ucuz |
Model S 70D vs. Audi A6 3.0 TDI Quattro
Bir üst segmente geçtiğimizde Tesla da Audi de 4x4 oluyor, daha çok güç ve çekişe sahip oluyor. Performansta Tesla'nın yine üstünlüğü söz konusu;
Performans
Model S 70D | A6 3.0 TDI Quattro | |
---|---|---|
Motor Gücü(hp) | 327 | 272 |
Motor Hacmi | - | 2967cm3 |
0-100km | 5.4 sn | 5.5 sn |
Menzil / Tüketim | 442km | 5.1l/100km |
Çekiş | 4X4 | 4X4 |
İçten yanmalı otomobilimiz için vergi %145'e çıktığı anda hiç bir fiyat dayanamaz oluyor ve fark inanılmaz açılıyor. Özetle devletimiz 40.000 € otomobilden 75.000 € vergi alıyor. Yine de Model S ile fiyat tablosu;
Anahtar Teslim Türkiye Fiyatları
Model S 70D | A6 3.0 TDI Quattro | |
---|---|---|
Baz Fiyat | € 67.170 | € 39.986 |
ÖTV | %15 | %145 |
ÖTV | € 10.075 | € 57.979 |
KDV(%18) | € 13.904 | € 17.634 |
İlk MTV | - TL | 2.745 TL |
Tescil | 234 TL | 234 TL |
Anahtar Teslim Fiyat@!e_e0e9ebd84c3563d45bd8dd20ccafec63891a1dfd!@ | 305.585 TL | 390.238 TL |
Gördüğünüz üzere bir üst segment olan Model S'in 4X4 giriş modeli ile Audi A6'nın 4X4 (Quattro) giriş modeli arasında 100.000TL'ye yakın fark var. Aslında bu teşviksiz hali. Mesela ABD'nin California eyaletinde elektrikli otomobiller için 7500$ tax credit, yani vergi iadesi var. Bizde ise elektrikli otomobilden hala vergi alınıyor. Neyse ki henüz içten yanmalı motorlar kadar çok değil. Ancak elektrikli otomobillerin asıl avantajları kullanımda ortaya çıkıyor. Bakalım kullanım maliyetlerine;
4 Yıllık Kullanım Maliyeti
Model S 70D | A6 3.0 TDI Quattro | |
---|---|---|
Yıllık Yakıt Masrafı | 693.1 TL | 2301.12 TL |
4 Yıl Yakıt Masrafı | 2772.4 TL | 9.204 TL |
4 Yılda Ödenecek MTV | - | 19.219 TL |
Toplam 4 Yıllık Masraf | 3.465 TL | 30.724 TL |
Fiyat + Kullanım Sonrası Ucuz Taraf | 111.901 TL daha ucuz |
Bu noktadan sonra fahiş vergilerin Model S'e şimdilik yarattığı avantajı daha fazla kelimelerle anlatmaya gerek yok. Bir üst segment otomobil olan Tesla Model S, alt segmenti bir kasadan 4 yılda 111.000TL daha ucuz! Rakamlar açıkça konuşuyor.
Model S 85D vs. Audi A6 3.0 TDI Tiptronic Quattro
Performans
Model S 85D | A6 3.0 TDI Tipronic Quattro | |
---|---|---|
Motor Gücü(hp) | 416 | 320 |
Motor Hacmi | - | 2967cm3 |
0-100km | 4.4 sn | 5.1 sn |
Menzil / Tüketim | 528km | 6.0l/100km |
Çekiş | 4X4 | 4X4 |
Fiyat farkı ise gittikçe açılıyor. Anahtar teslim fiyat hesaplamalarına bakarsak;
Anahtar Teslim Türkiye Fiyatları
Model S 85D | A6 3.0 TDI Tiptronic Quattro | |
---|---|---|
Baz Fiyat | € 75.970 | € 45.417 |
ÖTV | %15 | %145 |
ÖTV | € 11.395 | € 57.979 |
KDV(%18) | € 13.904 | € 65.854 |
İlk MTV | - TL | 2.745 TL |
Tescil | 234 TL | 234 TL |
Anahtar Teslim Fiyat@!e_e0e9ebd84c3563d45bd8dd20ccafec63891a1dfd!@ | 345.590 TL | 442.836 TL |
4 Yıllık Kullanım Maliyeti
Model S 85D | A6 3.0 TDI Tiptronic Quattro | |
---|---|---|
Yıllık Yakıt Masrafı | 704.5 TL | 2707.2 TL |
4 Yıl Yakıt Masrafı | 2818 TL | 10.828 TL |
4 Yılda Ödenecek MTV | - | 19.219 TL |
Toplam 4 Yıllık Masraf | 3.522 TL | 32.754 TL |
Fiyat + Kullanım Sonrası Ucuz Taraf | 126.478 TL daha ucuz |
Performans meraklısıysanız segmentlerde yukarı çıktıkça fark açılıyor. Bundan sonra yorum yapmayıp rakamları konuşturuyorum çünkü farklar gerçekten ortada.
Model S P85D vs. A6 3.0 TFSI S Tronic Quattro
Performans
Model S P85D | A6 3.0 TFSI S Tronic Quattro | |
---|---|---|
Motor Gücü(hp) | 691 | 333 |
Motor Hacmi | - | 2995cm3 |
0-100km | 3.1 sn | 5.0 sn |
Menzil / Tüketim | 491km | 7.4l/100km |
Çekiş | 4X4 | 4X4 |
Anahtar Teslim Türkiye Fiyatları
Model S P85D | A6 3.0 TFSI S Tronic Quattro | |
---|---|---|
Baz Fiyat | € 93.770 | € 46.800 |
ÖTV | %15 | %145 |
ÖTV | € 14.065 | € 67.860 |
KDV(%18) | € 19.410 | € 20.638 |
İlk MTV | - TL | 2.745 TL |
Tescil | 234 TL | 234 TL |
Anahtar Teslim Fiyat@!e_e0e9ebd84c3563d45bd8dd20ccafec63891a1dfd!@ | 426.508 TL | 456.230 TL |
4 Yıllık Kullanım Maliyeti
Model S P85D | A6 3.0 TFSI S Tronic Quattro | |
---|---|---|
Yıllık Yakıt Masrafı | 757.6 TL | 4.040 TL |
4 Yıl Yakıt Masrafı | 3030.4 TL | 16.161 TL |
4 Yılda Ödenecek MTV | - | 19.219 TL |
Toplam 4 Yıllık Masraf | 3.788 TL | 39.420 TL |
Fiyat + Kullanım Sonrası Ucuz Taraf | 65.355 TL daha ucuz |
Model S P90D vs. RS6 4.0 Quattro
Gelelim iki markanın da segment devleri kıyasına. Ludicrous modlu P90D ile A6'nın performans modeli 4.0lt motorlu RS6.
Performans
Model S P90D | RS6 4.0 Quattro | |
---|---|---|
Motor Gücü(hp) | 771 | 560 |
Motor Hacmi | - | 4000cm3 V8 |
0-100km | 2.8 sn | 3.8 sn |
Menzil / Tüketim | 520km | 9.8l/100km |
Çekiş | 4X4 | 4X4 |
Anahtar Teslim Türkiye Fiyatları
Model S P90D | RS6 4.0 Quattro | |
---|---|---|
Baz Fiyat | € 105.370 | € 84.890 |
ÖTV | %15 | %145 |
ÖTV | € 15.805 | € 123.090 |
KDV(%18) | € 21.812 | €37.436 |
İlk MTV | - TL | 6.573 TL |
Tescil | 234 TL | 234 TL |
Anahtar Teslim Fiyat@!e_e0e9ebd84c3563d45bd8dd20ccafec63891a1dfd!@ | 479.241 TL | 828.954 TL (!!) |
4 Yıllık Kullanım Maliyeti
Model S P90D | RS6 4.0 Quattro | |
---|---|---|
Yıllık Yakıt Masrafı | 757.6 TL | 5.351 TL |
4 Yıl Yakıt Masrafı | 3030.4 TL | 21.430 TL |
4 Yılda Ödenecek MTV | - | 46.015 TL |
Toplam 4 Yıllık Masraf | 3.788 TL | 72.969 TL |
Fiyat + Kullanım Sonrası Ucuz Taraf | 418.694 TL daha ucuz! |
Tabloların hepsini tek seferde incelemek isterseniz tabloların bulunduğu excel dosyasını buradan indirebilirsiniz. Bu kıyastan da anlayabileceğimiz gibi elektrikli otomobil ve Tesla seçeneği hem performans, hem maliyet açısından mevcut liderleri geçip onların eski teknoloji olduğunu kanıtlıyor. Bu kıyasımızla ilgili her türlü yorum, görüş ve eleştirinizi aşağıda forumlarımızda yapabilirsiniz.