Tesla Model S P85D geçtiğimiz Aralık ayında teslimlerine başlandı. İlk kullanıcıları tarafından videoları, kullanıcı görüşleri ve görüntüleri internete düşme...

Tesla Model S P85D geçtiğimiz Aralık ayında teslimlerine başlandı. İlk kullanıcıları tarafından videoları, kullanıcı görüşleri ve görüntüleri internete düşmeye başlamış olsa da ilk resmi incelemesi İngiliz CarMagazine'den geldi. Çevirisini aşağıda okuyabileceğiniz bu yazıda P85D gönülleri oldukça fethetmiş gibi. İyi okumalar...

 

Biz otomobil yazarları bazen hızlı bir arabayı daha etkileyici şekilde duyurmak için hızlanmasının vücuda yaptığı etkileri abartarak anlatırız. "Kalp atışınızı taramalı tüfek hızlarına çıkartıyor" gibi. Ancak artık dünyanın en çabuk hızlanan dört kapılısı olduğunu iddia eden, iki motorlu 691 beygirli Tesla Model S P85D vücudunuza çok ayrı ve çok da hoş olmayan etkisi olan birkaç arabadan biri.

Arabayı kullandım, ama etkileri en güçlü şekilde arabada yolcu olarak mevcutken hissettim. Aynı şey Bugatti Veyron'u ilk kullandığımda da olmuştu. Beni önce yolcu koltuğunda bir gezdirmişlerdi ki arabayı ben kullandığımda şoka girip çok pahalı bir panik atak geçirmeyeyim. Onu ilk kez tecrübe etmek ile arabayı kumanda etmiyor olmanın birleşimi delice bir hızlanmayı daha da garip yapıyor.

Size söz veriyorum, binebileceğiniz 7 koltuğun herhangi birinde (arkaya doğru bakan iki çocuk koltuğu opsiyonu mevcut) Tesla 0'dan 50'ye çıkışı yüzünden Veyron'dan daha hızlı hissettiriyor. Bir anda olup bitiyor her şey klasik Tesla "bızlama" sesi eşliğinde anlayabildiğim kadarıyla. Durağan konumdan hızlı harekete göz açıp kapayıncaya kadar çıkarkenki değişiklik size garip şeyler yapıyor. Bunlar benim durumumda; vücudumdaki tüm kanın bacaklarımdan çekilmiş olup artık gövdemde olması, ciğerlerim sıkışırken boğazımda garip bir düğümlenme ve gözlerim tahminimce biraz düzleşirken görüşümde biraz bozulma oldu.

P85D 0-100 süresinin aynı olduğu McLaren F1'den daha hızlı hissediyor çünkü hiçbir şey yapmanıza gerek yok. McLaren bas bas bağıran bir V12 ve tam vaktinde yapılan vites değiştirmeler ile dolu. Model S sizin için vites bile değiştirmiyor, çünkü sadece bir tane var. Yapmanız gereken tek şey amiyane tabirle gaz(bu durumda hızlanma) pedalını "kapatmak". Yani pedala değerken ayağınızın hareket halinde olması, bunun sebebi de voltmetreyi daha hızlı açabilmek. Çift elektrikli motorda çok az gecikme ve çok fazla çekiş var ve bu ciddi bir fark yaratıyor. İlaç mı kullanıyorsunuz? O zaman belki ayağını gaz pedalının üzerinde normalce tutup yavaş yavaş kullanın, normal insanlar gibi.

D'nin anlamı çift motor, bu Tesla dört-çeker

Tesla'nın Elon Musk'ı elektrikli arabaların hemen hemen her şeyi daha iyi yapabildiğini kanıtlayan bir görevde. Dört çeker bir Model S en başından beri ürün planlamasındaydı. En başından beri ön motor ile ön bagaj arasında çok bariz bir boşluk vardı ve Tesla bunu normal araba üreticilerinin yeni modelleri ile tüm motor opsiyonlarını aynı anda sunmamasıyla aynı proje yönetimi sebeplerinden dolayı şuan dolduruyor.

Ama bu yılın yaz aylarına kadar ilk teslimleri yapılmayacak Model X SUV'nin dört çekere ihtiyacı var, yani paylaşılan aktarma organlarının geliştirmesi tamamlandı ve ilk kez burada görüyoruz. Arkadan itişli motor seçeneği Model S'te devam ediyor ancak Elon Musk bunun talebin %30'undan azını oluşturmasını bekliyor.

Seriliği haricinde Musk, ön-arka arasındaki tork bölünmesini milisaniye seviyesinde ayarlayabilmesi ve bu sayede çekişteki bir kayba çok çabuk cevap verebilmesi ile bu arabanın dünyadaki en iyi 4X4 sistemi olduğunu iddia ediyor. P85D'nin çıkıştaki çekişi kesinlikle ürkütücü.

Standart 85D bir çift 188'er beygirlik motora sahip ve ekstra 90kg yüke rağmen 16km daha fazla menzile sahip, sebebi ise motorların güç verim eğrisi daha iyi şekilde dengelenebiliyor. Olağanüstü sürüş ve yol tutuş dengesi değişmemiş. P85D artık üretilmeyen eski menzil şampiyonu P85+'ın 470 beygirlik motoruna ve önde 221 beygirlik yeni motora sahip, toplam 691 beygir.

Musk bir zamanlar bir McLaren F1'e sahipti ve onun meşhur 0-100km/s süresine ulaşabilecek elektrikli büyük bir binek arabası yapmanın eğlenceli olacağını düşünmüş. Büyük ihtimalle çok daha fazlasını başardı. Sürüp test eden diğer tek dergi tarafından Amerika'da bağımsızca test edilen P85D standart lastiklerle 0-100km/s'yi 3.1 saniyede tamamladı.

Tesla Model S'de başka ne yenilik var?

P85D Model S'e çok hafif bir güncelleme ile aynı anda geliyor. En üst model biraz daha spor hale geldi; daha iyi destekli koltuklar ve daha da önemlisi artık San Francisco fabrikasından çıkan her araba Tesla'nın otopilotu için gerekli donanım ile birlikte geliyor.

Otopilotu deneyemedim ama internet yazılım güncellemesi ile otopilot özelliği önümüzdeki günlerde açılacak. Bu kadar hızlı ve kendini kullanabilen beyne sahip bir arabayla ilgili var olan herhangi bir endişe Musk'ın ısrarı sonucu P85D'nin koca dokunmatik ekranındaki üç sürüş seçeneği ile rahatlamayacaktır; Normal, Spor ve Deli.(Insane)

 
KAYNAK
Model S hakkinda daha fazla BİLGİ
MODEL S OTOPİLOT İLE İLGİLİ DAHA FAZLA BİLGİ