Yenilenen ve elektrik gücüne kavuşan Macan, yılın ikinci yarısında piyasaya sürülecek. Porsche, Macan Electric'in segmentindeki en sportif model olacağını iddia ediyor. Peki ya segmentin yeni oyuncusu, kendini kanıtlayan diğer modellere kıyasla hangi konularda daha güçlü, hangilerinde daha zayıf?
İlk planda iki versiyonu bulunan Macan, Macan 4 ve Macan Turbo isimleriyle listlenecek. Macan 4'ten başlarsak 300 kW (408 bg) üreten çift elektromotor, bu aracın 5.2 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlamasını sağlıyor. 800 Volt alt yapısı sayesinde hızlı şarj imkanına kavuşan araç, 613 km'ye kadar menzil vadediyor.
Galeri: Porsche Macan (2024)
Audi ve BMW'nin doğrudan bu segmentte kabul edebileceğimiz modelleri bulunmadığı için maalesef listeye dahil edemiyoruz. Mercedes tarafında ise 2025 yılında piyasaya sürülecek EQC'yi beklememek adına 5 metre uzunluğundaki büyük kardeşi EQE ile devam ediyoruz. (bariz şekilde daha iyi olan veriler kalın fontta yazılmıştır)
Porsche Macan 4 | Tesla Model Y Long Range | Hyundai Ioniq 5 AWD | Mercedes EQE 500 SUV | |
Güç | 300 kW (408 bg) | 158+220 kW (514 bg) | 239 kW (325 bg) | 300 kW (408 bg) |
0-100 km/s | 5.2 saniye | 5.0 saniye | 5.1 saniye | 4.9 saniye |
Azami sürat | 220 km/s | 217 km/s | 185 km/s | 210 km/s |
Enerji tüketimi | 17,9-21,1 kWh | 16,9 kWh | 17,9 kWh | 18,9-22,5 kWh |
Menzil | 613 km | 565 km (19 inç) | 481 km | 411-453 km |
DC Şarj süresi (%10-80) | 21 dakika | Belirtilmemiş | 18 dakika | 32 dakika |
Fiyat (Almanya) | 84.100 € | 50.970 € | 58.800 € | 99.841 € |
Fiyat (Türkiye) | - | 3.015.629 ₺ | 2.990.000 ₺ | - |
Model Y (Long Range), genel anlamda rakiplerine kıyasla daha iyi bir performans sergiliyor. Macan gibi 800 Volt alt yapıya sahip olan Ioniq 5, bataryası daha küçük olduğu için bir nebze daha hızlı şarj oluyor. Hızlanma konusunda da Ioniq 5, Macan'a kıyasla bir tık daha iyi. Mercedes 4 model arasından en hızlısı olsa da diğer kategorilerde geri kalmasının yanında, listemizin en pahalı modeli.
Asıl ilgimizi çeken kısım, Macan Turbo'nun yüksek performanslı rakiplerine kıyasla neler sunabildiği:
Porsche Macan Turbo | Tesla Model Y Performance | Hyundai Ioniq 5 N | Mercedes-AMG EQE 53 SUV | |
Güç | 470 kW (639 bg) | 158+235 kW (534 bg) | 478 kW (650 bg) | 460 kW (625 bg) |
0-100 km/s | 3.3 saniye | 3.7 saniye | 3.4 saniye | 3.7 saniye |
Azami sürat | 260 km/s | 250 km/s | 260 km/s | 240 km/s |
Enerji tüketimi | 18,8-20,7 kWh | 17,3 kWh | 20,6 kWh | 23,0-25,5 kWh |
Menzil | 519 km | 514 km | 424 km | 453 km |
DC Şarj süresi (%10-80) | 21 dakika | Belirtilmemiş | 18 dakika | 32 dakika |
Fiyat (Almanya) | 114.600 € | 56.970 € | 74.900 € | 139.438 € |
Fiyat (Türkiye) | - | 3.138.355 | - | - |
Hiçbir rakibi, Macan Turbo kadar kısa sürede hızlanamıyor. 0-100 km/s hızlanması açısından geride kalan Tesla, Porsche'nin en mantıklı rakibi olmayı başarıyor. Menzil konusunda Macan'ı yakalayan Model Y, neredeyse yarı fiyatına sahip olması ile ilginç bir tablo sunuyor.
Hızlanma konusunda sadece 1 milisaniye daha yavaş kalan Ioniq 5 N, hızlı şarj süresinde Macan Turbo'yu geçmesinin yanı sıra fiyat açısından listenin en uygun fiyatlı ikinci üyesi. Mercedes'e baktığımızda başta bahsettiğimiz gibi aslında EQC'nin ait olduğu bu segmentte iyi bir performans sergilediğini görüyoruz. Boyutları ve ağırlığı sebebiyle fiyatı ve enerji tüketimi de kabul edilebilir seviyede kalıyor.
Sonuç olarak elektrikli C SUV segmentinde birçok oyuncu bulunuyor. Araçtan nasıl beklentileriniz olduğuna göre eğer daha geniş bir araç istiyorsanız EQE'yi, daha uygun bir araç arıyorsanız Model Y'yi tercih edebilirsiniz. Lüks ve performans dengesini kuran Porsche'ye kıyasla daha sportif ruhlu bir araca, daha uygun fiyata sahip olmak için Ioniq 5 N'i tercih edebilirsiniz.