Geçtiğimiz yılın Ekim ayında düzenlenen EcoBest Challenge, Avrupa için homologasyonu tamamlanan 14 modelin WLTP verilerini, gerçek menzilleri ile kıyaslıyor. Biz de sizlerle, kış şartlarında gerçekleşen test sonuçlarını değerlendirerek modellerin "gerçek" verilerine yakından bakalım istedik.

Öncelikle teste katılan modellerden bahsedelim. Teste katılan en pahalı otomobil, Ford'un elektriklisi Mustang Mach-E olmuş. AWD Extended Range donanımına sahip bu model aynı zamanda 258 kW (350 PS) ile en güçlü ve 88 kWh'lik net batarya hacmi ile de en yüksek hacimli bataryaya sahip aracı. WLTP verilerine baktığımızda ise 550 km gibi bir menzil görüyoruz.

Lakin sizin de bildiğiniz gibi gerçek sürüş verileri, teknik verilere göre çok daha değişik olabiliyor.

Listedeki en yüksek ikinci WLTP verisine sahip olan Mustang Mach-E, gerçek sürüşte ancak 395 km menzil katedebiliyor. Bu da gerçek sürüş/WLTP (GS/WLTP) oranının yüzde 71.82'de kalması anlamına geliyor.

Bu orana bakıldığında ise listede ilginç veriler olduğunu görüyoruz. Örneğin Volvo XC40 Recharge, WLTP verilerine göre 425 km menzile sahip iken gerçek sürüşte 431 km menzile ulaşarak GS/WLTP oranının 103.36 olmasını sağlıyor. 

EcoBest Challange 2022

GS/WLTP oranına bakıldığında listenin üçüncü sırası ise henüz geçtiğimiz aylarda XPOWER versiyonu satışa sunulan MG4. 14 araç arasından en ucuz fiyat etiketine sahip olan model, 435 kilometrelik WLTP verisine sahip. Gerçek sürüşte ise 410 km menzile ulaşabilen MG4 Luxury, 94.25'lik bir GS/WLTP oranı ile dikkat çekiyor.

En yüksek menzil ise 456 km ile Kia EV6 RWD Air modeline ait. Bununla birlikte WLTP verilerinin 528 kilometre olduğunu belirtelim. Böylece GS/WLTP oranı yüzde 88.07 oluyor.