Motor1.com Türkiye ekibi olarak Telegram kanalımızda yeni bir etkinlik başlattık. Bu etkinlik kapsamında sizlere otomotiv dünyasındaki tercihlerinizi soruyor ve yorumlarınızı bizlerle paylaşmanızı istiyoruz. Bu kapsamda ilk hafta sizlere "aynı şartlarda olsalar elektrikli modelleri mi, dizel otomobilleri mi tercih ederdiniz?" sorusunu sormuştuk. Gelen cevaplar ise pek şaşırtıcı değil.

Siz Ne Diyorsunuz?

Ankete katılan 237 katılımcımızın yüzde 74'ü elektrikli otomobillerin bu ikili arasında çok daha performanslı olduğuna inanıyor. Yüzde 26'lık kısım ise dizel otomobillerin henüz devrini sonlandırmadığı görüşünde.

Örneğin soruya yanıt veren Seccad Erkut isimli kullanıcımız, dizel otomobillerin havayı yüzde 600 oranında daha fazla kirlettiğini hatırlatarak EV araçların bu karşılaştırmadaki doğru tercih olacağını ifade etmiş. KaaN nickli üyemiz ise elektrikli otomobillerin bir diğer avantajının vergilendirme konusu olduğunu hatırlatarak, EV modelleri seçeceğini belirtmiş.

Galeri: BMW iX3 (2020)

Dikkat çekici görüşlerden biri de Fatih Yılmaz isimli üyemizden geliyor. Dizel teknolojisinin eskidiğine vurgu yapan Yılmaz, elektrikli araçların bakımının da çok daha ucuz olduğunun altını çiziyor. EV modellerin beraberinde getirdiği "sessiz kabin" detayının da büyük bir avantaj olduğunu söyleyen Yılmaz, elektrikli aracı tek geçeceğini ifade etmiş.

Tabii ki anketimizde bazı karşıt görüşler de mevcut. Süper kahraman dünyasından Telegram hesabımıza katılan Iron Man isimli kullanıcımız, dizellerin sandığımız kadar erken aramızdan ayrılmayacağı görüşünde. Elektrikli otomobillerin elbet dizel modellerin yerini alacağına inandığını belirten üyemiz, bu sürecin uzun süreceğini ve "bizleri yaşlandıracağını" düşünüyor.

Hayalet isimli kullanıcımız ise kamyon, otobüs ve çekici gibi araçlarda dizeli bitirmenin pek de mümkün olmadığına inanıyor. Uzun kilometreler yapan araçların bataryalar ile bu menzillere ulaşabilmesinin neredeyse imkansız olduğunu söyleyen Hayalet, dizelin denizlerdeki kullanımına da vurgu yapmış. Kullanıcımıza göre sadece bu sebeplerle bile dizelin bitmesi bir hayli zor.

Bizler Ne Diyoruz?

Motor1 Türkiye ekibinin de bu soruya verdiği cevaplar var. Şef Editörlerimizden Onur Koray, benzinliklerde bulunacak batarya yenilenme tesislerinin her türlü sorunu çözeceği görüşünde. Koray: "Aslında büyük ticarilerde elektrik kullanımı bence otomobillerdekinden daha rahat olmalı. Bu araçlar zaten hem ağırlar hem de yüksek torka ihtiyaç duyuyorlar. Hele otobüslerin bu şekilde ne kadar sessizleşeceğini düşünmek bile çok güzel. Bu durumda en büyük sorun menzil olacak ki onu da batarya değişim istasyonları şeklinde halletme olanağı var. Kamyonların şu anda depolarının bulunduğu yere piller bağlansa, bu iş için kurulmuş bir istasyon birkaç dakikada şarjı tamamlanmış pili araca bağlayabilir örneğin. Şu anda Depoyu doldurma süresinden çabuk halledilebilir bu işler."

"Bu arada elektrikli araçların yüksek maliyetlerini de unutmamak lazım. Bunu bir otomobilde saklamak zor ama zaten fiyatı yüksek olan bir kamyonda veya otobüste iş kolaylaşıyor."

Ekibin bel kemiği isimlerinden Canberk Gedikoğlu ise dizelci güruhun arasında. Kendisine yakıştıramadığımız bu hareketi ise şöyle savunuyor Gedikoğlu: "Dizel tercih ederim ben. Elektrikli için henüz yeterince altyapı olmadığını ve fiyatların fazla olduğunu düşünüyorum."

Veriler Ne Diyor?

Türk kullanıcısının oldukça yavaş da olsa elektrili ve hibrit otomobillere talep göstermeye başladığını görebiliyoruz. 2019 yılında 222 adet elektrikli, 11.974 adet hibrit otomobil satışı gerçekleştirebilen pazar bu yıl bu rakamları sırasıyla 844 adet ve 22.272 adede çıkarmış durumda.

Motor1 Soruyor etkinliklerine katılmak için Telegram kanalımıza katılmayı unutmayın.